کد خبر : 100307
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۵۵
-

اتصال ۱۲۴۶ شهر به پهنای باند موبایل

اتصال ۱۲۴۶ شهر به پهنای باند موبایل

به گزارش قائم آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی در نشست با جوانان شهرستان اردستان با بیان این‌که جوانان ما پیشرفت‌های جمهوری اسلامی از زمان ابتدای انقلاب تاکنون را نمی‌دانند، اظهار کرد: آیا امکانات فناوری و ارتباطات قابل مقایسه با ۵ سال گذشته تاکنون است. وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۶ شهر به پهنای باند موبایل

به گزارش قائم آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی در نشست با جوانان شهرستان اردستان با بیان این‌که جوانان ما پیشرفت‌های جمهوری اسلامی از زمان ابتدای انقلاب تاکنون را نمی‌دانند، اظهار کرد: آیا امکانات فناوری و ارتباطات قابل مقایسه با ۵ سال گذشته تاکنون است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۶ شهر به پهنای باند موبایل وصل شدند، افزود: برای نخستین بار در زمینه پهنای باند مشترکان موبایل از کشورهای منطقه پیشی می‌گیریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بحث فیلترینگ عنوان کرد: فناوری اطلاعات با سرمایه‌گذاری و تخصص توسعه پیدا کرده است، کنش‌های سیاسی کشور از فضای مجازی یک پیام‌رسان را بزرگ کردند، پیام‌رسان نقش مهمی در حوزه فضای مجازی دارد، اما پیشرفت‌ها و توسعه‌های زیادی در حوزه فناوری و اطلاعات داریم.

وی با تأکید بر اینکه شرط اینکه جوان ایرانی نردبان دیگران نشود مطالعه است، بیان کرد: آیا مفهوم شبکه ملی اطلاعات سیم خاردار کشیدن دور کشور است؟

آذری جهرمی در ادامه بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات یعنی سهم جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی دنیا و اتفاقاً شبکه ملی اطلاعات از دیدگاه عالمان کار خوبی است؛ جوان ایرانی انتقاد دارد و می‌گوید راه‌ها را هموار کنید تا من پیشرفت بیشتری کنم.

وی همچنین گفت: حادثه هفتم تیر ثابت کرد که ایران و نظام جمهوری اسلامی وابستگی به امثال بنده ندارد، همان‌طور که دیدید ۷۲ نفر از بزرگترین افراد کشور ترور شدند و دشمن تصور کرد که کار تمام شد، همان‌طور که دانشمندان صنعت هسته‌ای ترور کرده و فکر کردند که توان هسته‌ای ایران تمام شد.

آذری جهرمی با بیان اینکه همه مشکلات و معضلات اجتماعی به شکاف بین نسل‌ها برمی‌گردد، تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب امسال به مسؤولان گفت که شما بروید و دهه شصت خود را ببینید که چه بوده‌اید، یکی از مشکلات نبود حس جوانی در بعضی مسؤولان است.

وی تصریح کرد: حجم نقدینگی در کشور بالا بوده و بزرگترین مشکل کشور است، دومین مشکل نگرانی مردم از تحریم‌هایی است که دشمن به دنبال وارد کردن آن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: دولت قبل از اعلام خروج آمریکا از برجام یک نرخ ثابت برای ارز اعلام و ۱۵ میلیارد دلار از منابع ارزی اختصاص پیدا کرد که ۲۲۰ میلیون دلار در عرصه موبایل بوده و فساد در این عرصه رخ داده است و عده‌ای سودجویی کردند.

آذری جهرمی با طرح این سؤال که چرا نگاه‌مان به همه دولت‌ها نگاه فساد و فاسد بودن است، عنوان کرد: اشکال از نگاه‌ها است؛ راهکار حل مشکل در این زمینه ایجاد دولت الکترونیک است و همه کشورها دنبال این راهکار هستند، آیا نمی‌شود مشکلات خودرو، دارو و موبایل را کنترل کرد؟

وی با بیان اینکه در مقابل ایجاد دولت الکترونیک مقاومت می‌شود که نتیجه آن ظلم به مردم است، اضافه کرد: موضوعاتی که در کشور رخ داده، خیلی تلخ بود، اما باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و در مدیریت‌ها تغییر ایجاد شود، ارزش در کشور به جای بچه پولدار باید به بچه پول‌ساز تبدیل شود؛ درصدد ایجاد زیست‌بوم توسعه اشتغال در این استان و شهرستان هستیم.

به گزارش فارس، عصر امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی پروژه مخابراتی اردستان با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید؛ این پروژه‌ها شامل ۵ پروژه فیبر نوری، ۷ پروژه ترانسمیشن، ۷ پروژه سوئیچ مخابراتی، ۱۱ پروژه همراه اول بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 15 =