کد خبر : 100366
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
-

آب را به لانه سودجویان بیاندازید

آب را به لانه سودجویان بیاندازید

به گزارش قائم آنلاین، انتشار فهرست شرکت های وارد کننده گوشی موبایل و مقدار ارز تخصیص یافته به هر یک از آنها از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور مستقیم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازار موبایل نشان داد که این وزیر جوان به تشکیل جلسات و پیگیری موضوع از راه دور

به گزارش قائم آنلاین، انتشار فهرست شرکت های وارد کننده گوشی موبایل و مقدار ارز تخصیص یافته به هر یک از آنها از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور مستقیم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازار موبایل نشان داد که این وزیر جوان به تشکیل جلسات و پیگیری موضوع از راه دور بسنده نکرد و ترجیح داد با حضور در میان مردم و کسبه بازار موبایل شرایط را از نزدیک بررسی کند. همین برخورد منطقی موجب بازگشت آرامش به بازار موبایل شد و مراجع نظارتی به حرکت درآمدند تا بر اساس راهکارهای اعلامی از سوی وزارت ارتباطات برای پیگیری حقوق مردم اقدام کنند.
با اینکه این حرکت منطقی وزیر جوان کابینه با استقبال عمومی مردم مواجه شد اما عده ای که هدفی جز تضعیف دولت و  تخریب کابینه ندارند و به ویژه حضور وزیر جوان و موفقی چون آذری جهرمی را برنمی تابند زبان به تقبیح و تخریب گشودند و عملکرد او را پوپولیستی دانستند.در پاسخ به این منتقدان مغرض باید گفت:
_ اگر رییس جمهور قبلی یا یکی از کاندیداهای این دوره که سالها دم از افشاگری و بگم بگم زدند، میان مردم می رفتند حتما به زعم شما اقدامی انقلابی بود و آنها را رئیس جمهور یا شهردار مردمی می نامیدید، ولی اکنون که وزیر کابینه به دور از نگاه خبرنگاران و دوربین، میان مردم می رود و حرف دلشان را می شنود، اقدام پوپولیستی انجام داده است!
اگر کلاهمان را قاضی کنیم می بینیم این منتقدان مغرض هر حرکتی را با خط کش منفعت های جناحی می نگرند، نه منفعت مردم و همگرایی در همه ارکان نظام.
_ همواره در سایه نظارتهای موازی و چندلایه همین دستگاههای نظارتی، بابک زنجانی‌ها و مه‌آفریدها و بسیاری دیگر که می‌شناسیم و با آنها برخورد نشده، رشد و نمو یافتند. به یقین ثابت شده که نظارت امنیتی بر اقتصاد در بهترین شرایط کارساز نیست هرچند بسیاری اوقات خودش فسادانگیز است.
_ و سوم آنکه عمری به شیوه مورد اقبال شما و دوستانتان و تقسیم بندی برخورد با مفاسد با نگاه خودی و غیرخودی عمل شد و نتیجه ای حاصل نشد. روزی هم شیوه نظارت افکار عمومی بر اقتصاد را بپذیریم.
_ چهارم اینکه دولت باید هم شفاف سازی کند و هم پیگیری؛ دانستن و دسترسی به اطلاعات حق مردم است و دولت وطیفه دارد با شفاف سازی فهرست ارز بگیران ۴۲۰۰ تومانی را منتشر کند و آب را به لانه سودجویان بیاندازد و دستگاه‌های نطارتی هم باید در کوتاهترین نسبت به پیگیری و احقاق حقوق مردم اقدام کنند.
کسانی که منافع جناحی خویش را خواسته یا ناخواسته بر منافع مردم ترجیح می دهند و شیپور را از سر گشادش می دمند بدانند که مردم حقیقت را از دروغ و حرکات نمایشی و پوپولیستی را از همراهی صادقانه و دلسوزانه تشخیص می دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − یک =