کد خبر : 100128
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۲۰
-

مجموعه اشعار کتاب” ابری‌ترین شوکا ” رونمایی شد

مجموعه اشعار کتاب” ابری‌ترین شوکا ” رونمایی شد

به گزارش قائم آنلاین، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و با همکاری شهرداری ایزدشهر و رویان، مراسم رونمایی از مجموعه اشعار ” ابری‌ترین شوکا “سروده مسعود بنی شیخ‌الاسلامی صبح امروز با حضور نورانی ، دبیر شورای پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، سیدعبدالله حسینی آملی مشاور حقوقی نهاد

به گزارش قائم آنلاین، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و با همکاری شهرداری ایزدشهر و رویان، مراسم رونمایی از مجموعه اشعار ” ابری‌ترین شوکا “سروده مسعود بنی شیخ‌الاسلامی صبح امروز با حضور نورانی ، دبیر شورای پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، سیدعبدالله حسینی آملی مشاور حقوقی نهاد ریاست جمهوری، جمعی از شاعران مطرح استان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور،شهرداران و اعضای شوراهای دو شهر رویان و ایزدشهر در سالن پیامبراعظم(ص) برگزار شد.

دبیر شورای پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران اظهار کرد: هیچ انسانی با دستور و اجبار کتابخوان نمی شود چرا که خواندن طعمی دارد که هر فرد باید خود آن را بچشد.

وی افزود :به علت عناوین و خوانش پایین کتاب در کشور ما ، تیراژ کتاب به ۸۰۰ رسیده است و این در حالیست که در سوئد به تعداد هر شهروند ۸ کتاب در کتابخانه های عمومی وجود دارد ؛ حال سوال این است ، آیا در کشور ما به تعداد هر شهروند یک کتاب وجود دارد ؟

حسین نورانی با انتقاد از رواج مدرک گرایی در کشور تصریح کرد : بخشی از افراد و مدیران در جامعه ما فقط به دنبال بخشنامه‌ای عمل کردن هستند در صورتی که مشکل اساسی ما ، سهم فراموش شده دانستن و خواندن است و در این میان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط می تواند معرف کتاب و نویسندگان باشد اما مردم خود باید بخوانند.

این مسئول اضافه کرد : رونمایی از کتاب حداقل کاری است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند انجام دهد و توسط رسانه ها انعکاس داده شود اما آموختن با دستور و عشق با فرمایشات دوام نمی یابد.

در ادامه این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در سخنانی گفت: این مراسم به عنوان پنجمین آئین رونمایی از کتاب در شهرستان نور است و درحالیست که پیش از این، این بخش، از اندیشه دور و مغفول مانده بود.

داوود فلاح از تشکیل کانون نویسندگان و مولفان در شهرستان نور توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: تعداد زیادی از این افراد شناسایی شدند و تا شناسایی و معرفی کامل این نویسندگان به چندماه زمان نیاز است.

وی با قدردانی از شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی دو شهر رویان و ایزدشهر خاطرنشان کرد: شهرداران این دو شهر همچون دو بال ، یاری رسان و موجب دلگرمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان نور هستند تا حرکتهای موثری صورت گیرد.

این مسئول در ادامه به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در ییلاقات و روستاهای بالادست شهرستان نور اشاره کرد و گفت :اولین برنامه فرهنگی در روستای پیمد برگزار شد و برنامه های بعدی نیز هشت تیر در روستای لاویج و سپس ییلاقات کپ، کالج، ورازان و بلده اجرا می گردد چرا که بر این عقیده ایم که روستاها و مناطق بالادست ، مردمان اثرگذاری دارد که باید با شناسایی توانایی هایشان از آنها بهره مند شویم.

گفتنی ست در این همایش، شاعرانی از سراسر استان به خوانش شعرهای کوتاه و متون ادبی خود پرداختند و سپس از حجت‌الله نائیج به عنوان فعال پیشکسوت فرهنگی در عرصه ادبیات و شعر شهرستان نور تجلیل شد.

در پایان مراسم نیز با معرفی اثر مسعود بنی شیخ الاسلامی، از مجموعه اشعار ” ابری‌ترین شوکا ” رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + سیزده =