کد خبر : 100143
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۵۵
-

دولتمردان روی بسته پیشنهادی اروپا حساب باز نکنند

دولتمردان روی بسته پیشنهادی اروپا حساب باز نکنند

به گزارش قائم آنلاین،  حسن هانی زاده در گفتگو در خصوص انتظار غلط دولت برای ارایه بسته ای از سوی اروپا اظهار داشت: بسته پیشنهادی اروپا به ایران سرابی بیش نیست چرا که اروپایی ها و سیاست‌هایشان همواره تابعی از آمریکا بوده است. وی در ادامه گفت درست است که الان اختلافاتی میان اتحادیه اروپا

به گزارش قائم آنلاین،  حسن هانی زاده در گفتگو در خصوص انتظار غلط دولت برای ارایه بسته ای از سوی اروپا اظهار داشت: بسته پیشنهادی اروپا به ایران سرابی بیش نیست چرا که اروپایی ها و سیاست‌هایشان همواره تابعی از آمریکا بوده است.

وی در ادامه گفت درست است که الان اختلافاتی میان اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر تعرفه های جدید امریکا بر روی واردات کالاهای اروپایی وضع شده است اما در مسائل استراتژیک، سیاسی و کلان اروپا و آمریکا با هم دیگر مشکلی ندارند و یا حداقل اجازه نمی دهند طرف دیگری اختلاف میان آنها بیندازد.

این کارشناس مسال سیاسی افزود: با توجه به این شرایط به نظر می رسد برخی دولتمردان ایرانی با این دیدگاه که بتوانند از شکاف به وجود آمده بر سر تعرفه ها استفاده کنند منتظر بسته جدید و مشوق های جدیدی از سوی اروپا هستند.

هانی زاده با تاکید بر پایبندی اروپا به سیاست های آمریکا تصریح کرد: اروپا درباره مسائل مختلف سیاسی با ایران اختلاف نظر دارند و شاید یکی از مهترین آنها موضوع قدرت ایران در منطقه است که آنها نمیخواهند ایران از جنبش های مقاومت منطقه حمایتی شود و همچنین نسبت به کمک ایران به سوریه نگاه منفی دارند.

وی با بیان اینکه موشک های ایران ابزار قدرت ایران هستند بیان داشت: موشک های بالستیک یکی از بزرگترین مسائلی است که اروپا و آمریکا درباره ان ها به ایران هشدار می دهند اما این موشک ها ابزار قدرت ایران بوده و هرگز به خاطر آنها مذاکره نمی کند.

این کارشناس مسال سیاسی با بیان اینکه اروپایی ها به خاطر ایران روابط خود با آمریکا را تنزل نمی دهند گفت: دولتمردان ایران با توجه به تجربه ای که در برجام دارند نباید روی اتحادیه اروپا حساب باز کنند.

هانی زاده در ادامه گفت: کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند اقتصاد مقاومتی است و باید ساز و کارهای بومی اقتصادی برای برون رفت از شرایط فعلی را در کشور ایجاد و اجرا کرد.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا هیچ گاه حسن نیت خود با ایران را اعلام نمی کند بیان داشت: رفتار اتحادیه اروپا با ایران به صورت کاملا تاکتیکی است و به همین دلیل هیچ گونه مشوقی که قابل قبول باشد از سوی اتحادیه اروپا به ایران تعلق نخواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =