کد خبر : 100076
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
-

محدود شدن تردد برخی لاینرها در بنادر کشور

محدود شدن تردد برخی لاینرها در بنادر کشور

به گزارش قائم آنلاین، محمدراستاد امروز در همایش روز جهانی هیدروگرافی (نقشه‌برداری دریا) در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ ایران دستاوردهای مناسبی در زمینه هیدروگرافی داشتند؛ سازمان بنادر و دریانوردی نیز اطلاعات پایه دریایی به میزان زیادی برای استفاده داخلی و منطقه‌ای در این حوزه تامین کرده است. وی ادامه داد:‌ ضرورت دارد نقش منطقه‌ای ایران

به گزارش قائم آنلاین، محمدراستاد امروز در همایش روز جهانی هیدروگرافی (نقشه‌برداری دریا) در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ ایران دستاوردهای مناسبی در زمینه هیدروگرافی داشتند؛ سازمان بنادر و دریانوردی نیز اطلاعات پایه دریایی به میزان زیادی برای استفاده داخلی و منطقه‌ای در این حوزه تامین کرده است.

وی ادامه داد:‌ ضرورت دارد نقش منطقه‌ای ایران در هیدروگرافی ارتقا داده شود؛ جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد و ما از اعضای فعال IHO به واسطه ظرفیت زیاد ناوگان خود هستیم.

راستاد اضافه کرد: به کمیته ملی هیدروگرافی توصیه می‌شود در همه آب‌های تحت مسئولیت نقشه‌های مناسب برای ناوبری ایمن تولید و در سطح جهانی منتشر کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌نقشه‌های هیدروگرافی و کاغذی باید درباره آب‌های بین‌المللی تهیه شده و در همه دنیا منتشر شود.

وی همچنین درباره تاثیر تحریم‌ها بر بنادر ایران و فعالیت خطوط کشتیرانی بین‌المللی گفت: فضای فعالیت ستاره‌ دریایی بین‌المللی است و ۹۰ درصد واردات و صادرات کشور از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود.

راستاد ادامه داد:‌ در حال حاضر خطوط کشتیرانی وجود دارد که با انگیزه در بنادر ما تردد دارد. در سه ماهه ابتدایی امسال بخش‌هایی از فعالیت‌ دریایی خصوصا در صادرات غیرنفتی روند خود را حفظ کرده است.

وی بیان کرد: چارچوب در بنادر تجاری کشور فراهم شده و تمهیدات استفاده از توانمندی داخلی پیش‌بینی شده است وانتظار ایجاد کرده است که بدون خلل فعالیت در حمل و نقل دریایی ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد:‌ برخی لاینرها محدود کردن تردد خود را در بنادر ما منعکس کردند و باید به این موضوع توجه شود که سهم این خطوط در حمل و نقل دریایی کشور چه میزان بوده است.

راستاد اضافه کرد: به واسطه جاذبه بنادر تجاری ایران و بازار قابل توجه از نظر توانمندی صادرات، واردات و ترانزیت و ترانشیپ حضور خطوط کشتیرانی در بنادر ما توجیه دارد. بنابراین اگر این خطوط بنادر ما را ترک کنند از نظر روند رو به رشد درخواست کشتیرانی‌ها نمی‌توانند ظرفیت خود را بازگردانند.

وی درباره توسعه صادرات از بنادر شمالی ایران بیان کرد: راهبرد توسعه سازمان بنادر و دریانوردی برای بنادر شمالی تمرکز در ترانزیت و صادرات است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری همایش توسعه صادرات بنادر حاشیه خزر در بندر امیرآباد با حضور بنادر کشورهای حاشیه خزر خبر داد و گفت: این همایش با هدف معرفی توانمندی‌ بنادر ایران در خزر برگزار می‌شود.

راستاد افزود: ما در راستای تشویق جذب سرمایه‌گذار همواره در تعرفه‌های بندری مکانیزم‌های تشویقی در حقوق و عوارض کشتی‌ها اعمال کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بابت صادرات و ترانزیت از طریق بنادر شمالی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه نقش بنادر شمالی در حمل و نقل دریایی کشور ارتقا می‌یابد، گفت: در ۴ ماه سال جاری رشد ۳۰ تا ۷۰ درصدی تخلیه  و بارگیری انواع کالاها در بنادر شمالی محقق شده است.

راستاد عملکرد سالانه تخلیه وبارگیری بنادر شمالی کشور را ۶ میلیون تن اعلام کرد و گفت:  اتکای صرف به کالای وارداتی جوابگوی بهره‌وری بنادر شمالی نیست. باید صادرات از مبدا ایران و ترانزیت از بنادر شمال انجام شود و ظرفیت‌ها ارتقاء یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − هشت =