کد خبر : 100043
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
-

تخصیص ارز مشکل امروز کاغذ نیست

تخصیص ارز مشکل امروز کاغذ نیست

به گزارش قائم آنلاین، قاسم فدایی مدیرعامل کارخانه گلریز صنعت شوشتر در گفت‌وگو پیرامون مسئله این‌روزهای کاغذ کارون اظهار داشت: در حال حاضر مسئله تخصیص ارز به کاغذ در کشور ما یک ماجرای فرعی است. وی در ادامه با بیان اینکه اصل ماجرا در حوزه کاغذ چیز دیگری است ابراز داشت: در مسئله کاغذ مسئله

به گزارش قائم آنلاین، قاسم فدایی مدیرعامل کارخانه گلریز صنعت شوشتر در گفت‌وگو پیرامون مسئله این‌روزهای کاغذ کارون اظهار داشت: در حال حاضر مسئله تخصیص ارز به کاغذ در کشور ما یک ماجرای فرعی است.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل ماجرا در حوزه کاغذ چیز دیگری است ابراز داشت: در مسئله کاغذ مسئله ارز اولویت و اصل ماجرا نیست و موضوعی فرعی شمرده می‌شود، در واقع اصل ماجرا این است که قیمت کاغذ در دنیا به شدت رو به افزایش است و افزایش هم یافته است.

مدیرعامل کارخانه گلریز صنعت شوشتر در ادامه سخنان خود ضمن بیان اینکه این مسئله و روند افزایش غیر قابل باور است، بیان داشت: متاسفانه به این دلیل که در کشو ما به تولید داخلی و تولیدکننده داخلی بها داده نمی‌شود و مورد حمایت نیست با کوچکترین نوسان در خارج از کشور، تولید داخل نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین نوسانات جهانی بسیار اثرگذار هستند.

فدایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز اگر ارز ۳۸۰۰ تومانی هم به کاغذ تخصیص یابد باز هم قیمت جهانی رو به افزایش است و این قیمت با تخصیص ارز کاهش نمی‌یابد، گفت: بارها و بارها پیرامون این مسئله صحبت شده که نوع سیاستگذاری در دولت‌های محترم در تمام ادوار در خصوص کاغذ اینگونه بوده است و آن اینکه «با هر روش و از هر طریقی کاغذ را تامین کنیم»؛ تامین اینگونه و عدم حمایت از تولیدکننده داخلی موجب شده تولید داخل تحت تاثیر واردات باشد و نادیده انگاشته شود.

به گفته وی، واردات کاغذ همواره مورد توجه بود و طی سال ای اخیر یارانه به واردات تخصیص یافته در حالی که همین یارانه اگر خوب توزیع می‌شد و مبدل به سرمایه می‌شد ما می‌توانستیم با توجه به اینکه پتانسیل تولید را در داخل داریم، کاغذ مورد نیاز را تامین کنیم.فدایی در ادامه متذکر شد: ما با بهترین ماشین آلات در داخل کشور توان تولید بهترین کاغذ را داریم اما همیشه نوع نگاه به شکلی دیگر به واردات بوده است.

وی در پاسخ به سوال فارس درباره توان تولید کاغذ کارون و موقعیت فعلی آن افزود: کارخانه کارون همچنان مشکلات حقوقی شدیدی دارد که رفع نشده باقی است،اما در کنار ما کارخانه‌هایی چون پارس، مازندران و تبریز فعالیت خوبی دارند.

فدایی در پایان یادآور شد: اینکه به کاغذ ارز تخصیص دهیم یا نه مشکلی را در داخل حل نخواهد کرد، مشکل کاغذ با شدت بیشتری در ماه‌های آتی دیده خواهد شد چون کشور متکی به واردات است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 6 =