کد خبر : 99920
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
-

تلاش برای بازنشستگی غیررسمی استاد معترض به سیاسی‌بازی‌ها در دانشگاه علامه

تلاش برای بازنشستگی غیررسمی استاد معترض به سیاسی‌بازی‌ها در دانشگاه علامه

به گزارش قائم آنلاین، بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید همواره این انتقاد از سوی برخی دانشگاهیان وجود داشته که انتصاب‌های سیاسی در وزارت علوم و دانشگاه ها به این حوزه ضربه زده و منجر به کاهش شتاب علمی شده است. بسیاری از دانشگاهیان معتقدند مدیریت وزارت علوم و دانشگاه ها موضوعی

به گزارش قائم آنلاین، بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید همواره این انتقاد از سوی برخی دانشگاهیان وجود داشته که انتصاب‌های سیاسی در وزارت علوم و دانشگاه ها به این حوزه ضربه زده و منجر به کاهش شتاب علمی شده است.

بسیاری از دانشگاهیان معتقدند مدیریت وزارت علوم و دانشگاه ها موضوعی بوده که روحانی وعده آن را به اصلاح طلبان داده و برای همین انتخاب مسئولان آن با هماهنگی با اصلاح طلبان هماهنگ می‌شود. شاید به این دلیل باشد که انتخاب وزیر علوم در دولت روحانی همواره با چالش روبرو بوده است.

بعد از انتخاب وزیر علوم که در دولت روحانی همواره حاشیه‌های خاص خودش را داشته، انتخاب روسای دانشگاه‌ها هم همواره مورد نقد بسیاری از دانشگاهیان قرار گرفته است و دانشگاه علامه هم یکی از دانشگاه‌هایی بود عملکرد مسئولان آن نقدهای بسیاری را به همراه داشته است.

این دانشگاه به لحاظ اهمیتی که در حوزه علوم انسانی دارد می‌تواند در این حوزه بسیار تاثیرگذار باشد ولی به گفته بسیاری از اساتید و دانشجویان انقلابی این دانشگاه امروز از رسالت اصلی خودش مقداری فاصله گرفته و سیاسی‌کاری برخی مسئولان و مدیران دانشگاه موجب شده تا دانشگاه علامه طباطبایی میدان سختی برای فعالیت اساتید و دانشجویان انقلابی باشد.

* تهدید اساتید انقلابی دانشگاه علامه از سوی رئیس دانشگاه/ تلاش رئیس دانشگاه علامه برای بازنشستگی غیر رسمی یکی از اساتید معترض به وضع فرهنگی و سیاسی بازی در دانشگاه

دانشگاه علامه در میان دانشگاه های کشور به دلیل اینکه به صورت تخصصی در حوزه علوم انسانی فعالیت دارد، اهمیت بسیاری دارد و بسیاری از اساتید دانشگاه معتقدند به دلیل این اهمیت لازم است از اساتید انقلابی، متدین و متخصص در دانشگاه استفاده شود.

بعد از روی کار آمد حسین سلیمی در عرصه مدیریتی دانشگاه علامه، انتقادها از سوی بسیاری از اساتید و دانشجویان انقلابی نسبت به عملکرد وی آغاز شد.

منتقدان سلیمی معتقد بودند که عرصه فعالیت برای اساتید و دانشجویان انقلابی تنگ شده است. آنها همچنین به برگزاری های برنامه های هنجارشکنانه، مشکلات فرهنگی، در دانشگاه علامه و عدم برخورد با تشکل های دانشجویی هنجارشکن انتقاد داشتند.

اخیرا هم اخباری مبنی بر برخورد با یکی از اساتید متخصص و انقلابی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه علامه حاشیه ساز شد. به گفته یکی از دانشجویان، اقداماتی توسط مسئولان دانشگاه، برای بازنشستگی غیر رسمی یکی از اساتید دانشکده حقوق و علوم سیاسی که معترض به وضع فرهنگی و سیاست بازی در دانشگاه بوده،‌ صورت گرفته است.

این درحالی است که برخی از اساتید انقلابی دیگر دانشگاه علامه هم نسبت به بی توجهی مسئولان دانشگاه و تنگ شدن عرصه برای فعالیت اساتید متعهد گلایه داشتند.

* سلیمی: فرض کنید که یک اصلاح‌طلب تندرو رئیس دانشگاه بود آیا بیشتر از اینکار انجام می‌داد؟ 

برخی از اساتید دانشگاه علامه هم از اینکه رئیس دانشگاه بیشتر پیگیر تصمیمات اصلاح طلبان است، انتقاد دارند. البته خود سلیمی هم معتقد است که برای اجرای خواسته های اصلاح طلبان کم نگذاشته است.

وی در یکی از گفت وگویی که با یکی از رسانه‌ها داشته در پاسخ به این سوال که یکی از انتقادات به دوره مدیریت و شخص شما این است که پس از تصدی ریاست دانشگاه محافظه‌کار شده و از مشی اصلاح‌طلبانه فاصله گرفته اید، می‌گوید: « این یک کلی‌گویی است که بارها شنیده شده. چه شواهدی برای محافظه‌کاری من دارید؟ مثلا چه کاری باید انجام می‌شد که من انجام ندادم و براساس آن چنین نتیجه‌ای گرفته می‌شود؟ مثلا درباره بازگشت دانشجویان منتقد و ستاره‌دار به علامه؛ اطلاعات ما نشان می‌دهد همه دانشجویانی که در زمان آقای شریعتی اخراج شدند، به دانشگاه برنگشته‌اند. البته دو نفر هستند که برنگشته‌اند و حل مشکل آنها از طریق دانشگاه ممکن نبود. ما مشکل ۸۷ دانشجو را حل کردیم و تنها دو سه نفر را توانستیم که همه می‌دانند مشکل‌شان جای دیگری است.»

سلیمی در قسمت دیگری از این مصاحبه گفته است: « اما شما فرض کنید که یک اصلاح‌طلب تندرو ریاست دانشگاه را برعهده می‌گرفت، آیا بیشتر از این می‌توانست در فضای موجود کار انجام دهد؟ دیگر چه کاری باید انجام می‌شد که می‌گویند انتظارات برآورده نشده است، آن هم در فضایی که دانشگاه‌های کشور پول ندارند و فشار سیاسی و مسائل داخلی‌شان زیاد است.

* انتقاد به بی حجابی، حضور عناصر فتنه و برگزاری مراسم های مختلط در دانشگاه علامه

یکی از انتقاداتی که به عملکرد رئیس دانشگاه علامه می شود نسبت به مسائلی مانند حجاب، حضور عناصر فتنه در دانشگاه و برگزاری مراسم های مختلط است. در این رابطه در برخی مواقع شاهد واکنش های مختلف فعالان و تشکل های دانشجویی هم بوده ایم به طور مثال اخیرا بسیج دانشجویی دانشگاه علامه نسبت به برگزاری یک برنامه مختلط که در آن شئونات اسلامی رعایت نشده بود اعتراض کرد.

علی کیان مسئول وقت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در همین رابطه به فارس گفت: یکی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه به نام انجمن آزاد اندیش اخیرا یک مراسم افطاری را به صورت مختلط و با حضور برخی از عناصر وابسته به فتنه، دراویش و چهره‌هایی که اقداماتی علیه نظام و انقلاب داشته‌اند، برگزار کرد.

وی افزود: یکی از مسائلی که موجب ناراحتی دانشجویان انقلابی شده این است که این تشکل نه تنها هنجارشکنی می‌کند بلکه با قراردادن تصاویر این اقدامات در فضای مجازی باعث تحریک دانشجویان انقلابی می شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: متاسفانه این تنها اتفاق ناخوشایندی نیست که رخ داده و در سه ماه اخیر شاهد چند مورد کشف حجاب، هتک حرمت در نشریات دانشجویی و مسائلی از این دست بوده‌ایم که پیرو اتفاقات رخ داده به مسئولان گلایه کردیم ولی واکنشی را شاهد نبودیم.

وی گفت: مجموعه اتفاقاتی که رخ داد باعث شد تا ما به موضوع واکنش نشان دهیم تا دانشگاه متوجه شود نیروهای انقلابی اگر چه صبر زیادی دارند ولی نسبت به این مسائل حساس هستند و در مقابل این مسائل خواهند ایستاد.

بنابراین گزارش، کشف حجاب  در فضای دانشگاه و در مکان‌هایی همچون سلف که پسران هم در آن حضور دارند هم از اتفاقاتی بود که باعث شد تا تعدادی از دانشجویان از وجود چنین رفتارهایی گلایه و حتی به مسئولان دانشگاه شکایت کنند.

یکی از دانشجویانی که پیگیر این موضوع بوده می‌گوید: تعدادی از دانشجویان که نسبت به چنین مسائلی انتقاد داشتند اسنادی را تهیه کرده و به مسئولان دانشگاه دادند ولی متاسفانه هیچ برخوردی صورت نگرفت.

* جولان ضدانقلاب در دانشگاه علامه با پوشش صنفی / عدم برخورد مسئولین با مارکسیت نماها

‌اخیرا هم بنابر اعلام برخی فعالان دانشجویی دانشگاه علامه، این دانشگاه شاهد اقدامات خلاف قانون شورای  صنفی‌ای بود که دریک سال گذشته بیش از سه و چهار بار اقدام به برگزاری تجمعاتی سیاسی البته در لباس صنفی علیه نظام کرده است، تجمعاتی که بارها سایت و کانال رسمی مجاهدین خلق (منافقین) و کانال ضدانقلاب آمد نیوز از آن حمایت علنی کرده است.

اخیرا هم شورای صنفی دانشگاه علامه بار دیگر اقدام به برگزاری تجمعی بدون مجوز در پوشش اعتراض به احکام صادره از سوی قوه قضائیه برای سه تن از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران کرد، تجمعی که رنگ و بوی صنفی داشت نه سیاسی!

این تجمع که توسط کانال تلگرامی سازمان منافقین پوشش داده‌شده است بدون برخورد حراست دانشگاه که وظیفه پاسداری و مراقبت از حریم دانشگاه و جلوگیری از برگزاری تحرکات غیرقانونی در محیط دانشگاه تحت پوشش تجمع، تحصن، اعتصاب، اغتشاش و … را دارد، برگزار شد.

بنابر اظهارات برخی از دانشجویان در این تجمع یکی از دانشجویان به قصد تحریک و ایجاد فتنه میان دانشجویان شروع به خواندن بیانیه ای با مضامین مارکسیستی و کمونیستی کرد همچنین طوماری باهدف تخریب و ایجاد فضاسازی رسانه‌ای علیه قوه قضائیه و اعلام همبستگی با این دانشجویان جمع‌آوری شد.

لازم به ذکر است این اتفاقات در حالی رخ داده که مطابق آیین‌نامه شوراهای صنفی حیطه‌ای اختیارت این شوراهای فقط و فقط پیگیری اداری امور جاری دانشجویان همان دانشگاه است و به‌غیراز آن هیچ‌گونه اختیاری ندارد.

* حضور عناصر مرتبط با فتنه و محکومین امنیتی در دانشگاه

فعالیت تعدادی از دانشجویان، نشریات و تشکل‌های دانشجویی علیه نظام و انقلاب اسلامی در دانشگاه علامه هم همواره مورد انتقاد دانشجویان انقلابی این دانشگاه بوده است، دانشجویانی که معتقدند علیرغم انتقادات و تذکرات داده شده، برخوردی با هنجارشکنان صورت نگرفته است.

حضور عناصر مرتبط با فتنه و محکومین امنیتی در دانشگاه علامه هم از مسائلی بوده که دانشجویان نسبت به آن انتقاد کرده‌اند.

* اعتراض یک تشکل دانشجویی به حضور محکومان امنیتی “فتنه ۸۸” در دانشگاه علامه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در همین رابطه طی نامه‌ای خطاب به حسین سلیمی رئیس این دانشگاه نوشته بود: در روزهایی که عناصر فتنه و حامیان مغرض آنها قصد دارند جای پای خود را در دانشگاه باز کنند، متاسفانه مسئولان دانشگاه نیز با غفلت‌های پی در پی فضای دانشگاه را به سمت سیاست‌زدگی سوق می‌دهند.در این بین برخی تشکل‌های یکبار مصرف با پایین آوردن شانیت جنبش دانشجویی، خود را به پیاده نظام جریان‌های رادیکال خارج دانشگاه تبدیل کرده‌اند و به دنبال حاشیه سازی برای نهاد مقدس دانشگاه هستند.

این تشکل دانشجویی به حضور برخی محکومان امنیتی فتنه ۸۸ و از اعضای حزب منحله مشارکت، در مراسم افطاری یکی از تشکل‌های دانشجویی انتقاد می‌کند و می‌نویسید: اینها دیکتاتور مسلکانی هستند که همیشه به جنبش دانشجویی به عنوان پیاده نظام خود نگریسته‌اند و هزینه‌های بسیاری را به نظام و انقلاب تحمیل کرده‌اند.

 * تشکل‌های انقلابی حضور فتنه‌گران در دانشگاه را تحمل نمی‌کنند

علی کیان مسئول وقت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی هم در مورد حضور عناصر فتنه‌گر در دانشگاه علامه بدون هماهنگی مسئولین دانشگاه به فارس گفت: متاسفانه در چند روز گذشته یکی از تشکل‌های دانشگاه علامه اقدام به دعوت یکی از عناصر فتنه ۸۸، در برنامه افطاری خود، کرده است و علی رغم نداشتن مجوز، این فرد در این مراسم حضور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در صورتی که معلوم شود دانشگاه در جریان موضوع بوده، باید پاسخگو باشد و حضور امثال تاج زاده و محکومان فتنه با محکومیت‌های طویل المدت امنیتی و قضایی در دانشگاه موضوعی نیست که دانشجویان انقلابی از آن بگذرند و قطعا از مراجع قانونی موضوع را پیگیری خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: اگر دانشگاه اطلاع نداشته است که باید پاسخگوی ضعف مدیریتی و نظارتی خود بوده و جدا مایه تاسف است و آزمون مهمی برای برخورد قانونی با تخلف آشکار اینچنینی در پیش دارد و ما پیگیر موضوع خواهیم بود.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: یک تشکل دانشجویی هم در محرم سال گذشته هم اقدام به دعوت از فرد فتنه‌گر دیگری در برنامه ماه محرم خود کرده بود و چون موضوع اطلاع رسانی شده بود با مقابله نرم و پیگیری مجدانه نیروهای انقلابی از هدف خود باز ماند و به همین دلیل این بار با عدم اطلاع رسانی و حضور دزدانه و یواشکی تاج زاده و اطلاع رسانی آن بعد از تقریبا ۴۸ ساعت در کانال رسمی نشان داد که واقعا با ترس و ریسک این کار را انجام داده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نهایتا اینکه تشکل‌های انقلابی دانشگاه با اعلام و تکرار خط قرمز فتنه و فتنه‌گر برای دانشگاه، اعلام می‌دارد این بی قانونی‌ها را تحمل نکرده و به طور جدی آنها را پیگیری خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =