کد خبر : 99714
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
-

لزوم آموزش به بیماران برای کاهش هزینه‌های درمان

لزوم آموزش به بیماران برای کاهش هزینه‌های درمان

به گزارش قائم آنلاین، رسول ظفرمند در گفت‌وگو یکی از فرصت‌های آموزش به بیمار را هنگام ویزیت پزشک عنوان کرد و افزود: اگر پزشکان هنگام ویزیت به اندازه کافی برای بیمار وقت بگذارند و آموزش‌های لازم را بدهند بسیار مفید خواهد بود و در همین راستا نقش پزشک خانواده نیز پررنگ‌تر است. وی تصریح کرد:

به گزارش قائم آنلاین، رسول ظفرمند در گفت‌وگو یکی از فرصت‌های آموزش به بیمار را هنگام ویزیت پزشک عنوان کرد و افزود: اگر پزشکان هنگام ویزیت به اندازه کافی برای بیمار وقت بگذارند و آموزش‌های لازم را بدهند بسیار مفید خواهد بود و در همین راستا نقش پزشک خانواده نیز پررنگ‌تر است.

وی تصریح کرد: آموزش به بیماران باعث می شود هزینه های مربوط به درمان و مراجعه به پزشک کاهش یابد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: فرهنگ عامه ما هنوز اهمیت مراقبت از خود را درک نکرده چراکه آموزش به بیمار باعث می شود هزینه های درمان و دفعات مراجعه به پزشک کاهش یابد.

این مسئول ادامه داد: ما به دنبال ارتقاء این خدمات هستیم اما باید توجه کرد که آموزش امری بسیار حساس است و ارائه اطلاعات صحیح به بیماران اهمیت بسیار بالایی دارد.

ظفرمند با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۱۱۲ نفر از بیماران خاص زیرپوشش بیمه سلامت هستند، گفت: سالانه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای این افراد اختصاص داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۳۷۵ بیمار تالاسمی، هزار و ۶۶ بیمار ام اس، ۱۵۵ بیمار هموفیلی، ۹۵۲ دیالیزی و ۵۶۰ بیمار پیوندی در استان تحت حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه روند بسیاری از بیماری‌ها در استان قابل کنترل است، ادامه داد: اگر عوامل محیطی در ارتباط با بیماری‌های خاص به خوبی شناسایی شود تا حدودی قابل کنترل است.

این مسئول بیان کرد: با آموزش و سختگیری در زمینه آزمایش های قبل از ازدواج توانستیم اثرگذار باشیم و رشد تعداد تالاسمی در استان را متوقف کنیم.

ظفرمند مزایای آموزش به بیمار را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: آموزش به بیمار سبب کاهش اضطراب فرد و خانواده وی می شود و در نتیجه رضایتمندی آن ها را به دنبال دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − یازده =