کد خبر : 99696
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
-

دوران سلطه طلبی آمریکا سر آمده است

دوران سلطه طلبی آمریکا سر آمده است

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه چاینا دیلی،‌دولت ترامپ را به اتخاذ سیاست‌های مصنوعی که به بروز جنگ تجاری با چین و کاهش شدید سرمایه‌گذاری این کشور در آمریکا متهم کردند. چاینا دیلی طی گزارشی نوشت؛ این اقدامات باعث شده است که میزان سرمایه‌گذاری چین در آمریکا به کمترین میزان در ۷ سال گذشته برسد. در

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه چاینا دیلی،‌دولت ترامپ را به اتخاذ سیاست‌های مصنوعی که به بروز جنگ تجاری با چین و کاهش شدید سرمایه‌گذاری این کشور در آمریکا متهم کردند.

چاینا دیلی طی گزارشی نوشت؛ این اقدامات باعث شده است که میزان سرمایه‌گذاری چین در آمریکا به کمترین میزان در ۷ سال گذشته برسد.

در گزارش صفحه نخست این روزنامه به قلم سردبیری با عنوان «علائم حمایت‌گرایانه توهمات پارانوئید» آمده است؛ اقدامات دولت آمریکا علیه شرکت‌های چینی لزوماً به نفع شرکت‌های آمریکایی و اقتصاد این کشور تمام نخواهد شد.

در این گزارش با اشاره به تحقیقات گروه رادیوم که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری چین در ۵ ماه نخست سال جاری در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۲ درصد کاهش یافته و به ۱.۸ میلیارد دلار رسیده است و کمترین میزان در ۷ سال گذشته محسوب می‌شود، آورده است که کاهش قابل توجه سرمایه‌گذاری چین در آمریکا نشان‌دهنده آسیبی است که به روابط تجاری این کشور با آمریکا در نتیجه اقدامات خصمانه تجاری آمریکا وارد شده است.

چاینا دیلی در گزارش خود می‌گوید؛‌ آمریکا در تلاش است تا نظام کنونی اقتصاد جهانی را که بر مبنای برآورده کردن منافع آمریکا کار می‌کند حفظ کند غافل از اینکه زمان تغییر کرده و با توجه به اینکه زنجیره ارزش افزوده جهان که پیشتر در آمریکا شکل می‌گرفت و به نفع این کشور بود، تغییر کرده و کارهای آمریکا هم‌اکنون کاملاً احمقانه است.

این روزنامه می‌افزاید؛ سختی‌هایی که هم‌اکنون اقتصاد آمریکا با آن روبروست در نتیجه سیاست‌های خصمانه تجاری این کشور نه تنها علیه چین بلکه علیه دیگر کشورها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + ده =