کد خبر : 99601
تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
-

عرضه مواد خوراکی با نشان ایرانی در بوفه مدرسه‌ها

عرضه مواد خوراکی با نشان ایرانی در بوفه مدرسه‌ها

به گزارش قائم آنلاین، گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش درباره برنامه‌های این وزارتخانه در حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: ایجاد و تقویت فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، گام اول توسعه یافتگی در حوزه اقتصاد داخلی است لذا وزارت آموزش و پرورش به

به گزارش قائم آنلاین، گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش درباره برنامه‌های این وزارتخانه در حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: ایجاد و تقویت فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، گام اول توسعه یافتگی در حوزه اقتصاد داخلی است لذا وزارت آموزش و پرورش به عنوان موثرترین دستگاه در کنار نهاد خانواده در تغییر روش، بینش و منش اجتماعی، در سطح ملی تأثیرگذار بوده و با تهیه، تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی، می‌تواند نسلی پویا و جویا در راستای ترویج و مصرف کالای ایرانی  پرورش دهد.

 وی ادامه داد:  به همین منظور از ابتدای امسال به دستور وزیر آموزش و پرورش و با تأکید معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارتخانه، کارگروه حمایت از کالای ایرانی، تشکیل شد و سیاست‌ها و برنامه‌هایی، در حال عملیاتی و اجرایی شدن است.

* هرگونه خرید کالا در آموزش و پرورش با برند محصولات ایرانی

کریمی‌فر با اشاره به راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد)، گفت: هرگونه خرید و تهیه کالا صرفاً از کالاهای داخلی با برند محصولات  ایرانی صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه سامانه مذکور به‌گونه‌ای بارگزاری شده است که محصولات و کالاهای ایرانی را جانمایی و شناسایی می‌کند.

وی افزود: ترتیبی اتخاذ شده است که تعاونی‌ها ، اتحادیه‌ها و شرکت‌های اقماری آموزش و پرورش نظیر تعاونی‌های مصرف فرهنگیان و شرکت‌های رفاهی وابسته به صندوق ذخیره با نشان‌های تجاری مختلف، تجهیز و تقویت شده به نوعی که تهیه کالای ایرانی، مشمول تسهیلات اقساطی و تخفیف ویژه شوند.

* الزام مدیران مدارس به خرید وسایل ایرانی برای آموزشگاه‌ها 

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از دیگر اقدامات، فراهم کردن بستر مناسب برای ادارات آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها در راستای الزام مدیران مدارس است مبنی بر اینکه خرید کالاها و وسایل مورد نیاز آموزشگاه‌ها از محصولات و کالاهای ایرانی باشد.

وی به تهیه بانک اطلاعاتی و شناسایی برندها و محصولات تولید داخل در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه با نگاه ‌صرفه و صلاح و کاهش هزینه ها در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌های فی مابین بر اساس نیاز مصرف آموزش و پرورش با هماهنگی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با رویکرد برپایی نمایشگاه‌های محصولات ایرانی اجرا می‌شود.

* معرفی محصولات ایرانی به ادارات آموزش و پرورش 

کریمی‌فر از معرفی سامانه www.mimt.gov.ir/tavanmandi  به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خبر داد و افزود: معرفی این سامانه در خصوص  شناسایی محصولات ایرانی با ذکر نام محصول، ظرفیت، واحد سنجش، نام واحد، مکان و تلفن کارخانه  جهت دسترسی آسان برای تهیه کالای ایرانی در سراسر کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدات هنرستان‌های شاخه کاردانش در سراسر کشور  به منظور بهره‌وری بالا و اثربخش از مهارت‌های دانش‌آموزان با رویکرد تهیه امکانات و تجهیز ادارات و مدارس به تولیدات اینگونه هنرستان‌ها در راستای حمایت از کالای ایرانی و همچنین تقویت هنرستان‌ها از دیگر اقدامات است.

* عرضه مواد خوراکی با نشان ایرانی در بوفه مدارس 

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بر اهتمام  و نظارت ویژه مدیران آموزشگاه‌ها به عرضه و ارائه مواد خوراکی با نشان ایرانی و تولید داخلی در بوفه مدارس سراسر کشور تأکید کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + شانزده =