کد خبر : 99355
تاریخ انتشار : جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۲۰
-

نرخ خرما به قیمت واقعی نزدیک می‌شود

نرخ خرما به قیمت واقعی نزدیک می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، حبیب‌الله نیکزادی پیش از در شورای استانی گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: پسته و خرما دو محصول اساسی صادراتی استان کرمان هستند. وی بیان داشت: غافل از این هستیم که سازمان‌های متولی و موثر در کشور هستند که هر کدام باری از دوش صادرات را به دوش می‌کشند، اما

به گزارش قائم آنلاین، حبیب‌الله نیکزادی پیش از در شورای استانی گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: پسته و خرما دو محصول اساسی صادراتی استان کرمان هستند.

وی بیان داشت: غافل از این هستیم که سازمان‌های متولی و موثر در کشور هستند که هر کدام باری از دوش صادرات را به دوش می‌کشند، اما گاهی همکاری لازم را ندارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت امور خارجه هیچ نقشی را در صادرات کشور ندارد و در ارتباط با رایزنی برای بازاریابی محصولات کشور و ارتباط با تجار ایرانی با تجار خارجی اقدامی انجام نمی‌دهد.

نیکزادی ابراز داشت: اداره استاندارد هم نقش خود را آنگونه که باید در بحث کیفیت کالا برای صادرات انجام نمی‌دهد و تجار کوچکی داریم که به جای رقابت با تجار خارجی در خارج کشور با تجار داخلی رقابت می‌کنند و شاهد این هستیم که خرما در شوروی ارزان‌تر از شهر بم است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم، بحث تولید را ارتقا دهیم و به تولید کمک کنیم باید خرد و همت جمعی همراه با منابع و قوانین را انجام دهیم اما این اتفاق نمی‌افتد.

نیکزادی از خرما به عنوان محصول صادراتی شرق استان کرمان نام برد و خاطرنشان کرد: در سال جاری با پیگیری‌هایی که انجام دادیم به سازمان تعاون اجازه دادند تا مقداری از خرمای ما را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دلالان می‌گفتند، مشتری برای خرما نداریم، قرار بود ۵۰۰ تن خرما را به سازمان تعاون بفروشیم که این میزان به ۷ هزار تن رسید و سپس دلالان به بحث خرید خرما ورود کردند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان خرما از نخل‌داران خریداری شد، افزود: کشاورزان ما محصول را به قیمت خوب فروختند و امروز یک دانه خرما در سردخانه‌ها نداریم و این در شرایطی‌ست که خرما از سال های گذشته در سردخانه‌ها مانده است.

نیکزادی با اشاره به اینکه آمادگی داریم سال آینده خرما را به قیمت واقعی نزدیک کرده و بفروشیم، اظهار داشت: با توجه به فروش خرما شاهد خاموش شدن سردخانه‌ها هستیم که این امر منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری خرما شده است.

وی با طرح این ادعا که انجمن ملی خرما در مقابل ما ایستاد و بر علیه من سخنرانی و جوسازی کردند، گفت: البته ما پاسخ‌شان را دادیم.

نیکزادی با تاکید بر اینکه باید مشکلات را قبل از برداشت محصول و نه بعد از آن رفع کنیم، عنوان کرد: فردی در صدا و سیما مدعی شد، خرمای بم به مدفوع خفاش آلوده است در حالی که من حتی یک خفاش هم در بم ندیده‌ام.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − نه =