کد خبر : 99423
تاریخ انتشار : جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
-

خرید بیش از ۴۰۰ تن کلزا در سیمرغ

خرید بیش از ۴۰۰ تن کلزا در سیمرغ

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سیمرغ ما، رجب فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۸۵ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت کلزا قرار گرفت که حدود ۱۵۲ هکتار از این مقدار مربوط به اراضی شالیزار و ۳۳ هکتار مربوط به اراضی خشکه‌زاری است. وی افزود: امسال

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سیمرغ ما، رجب فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۸۵ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت کلزا قرار گرفت که حدود ۱۵۲ هکتار از این مقدار مربوط به اراضی شالیزار و ۳۳ هکتار مربوط به اراضی خشکه‌زاری است.

وی افزود: امسال حدود ۴۰ هکتار از مزارع کلزای سیمرغ به‌صورت مکانیزه و ۱۴۵ هکتار به‌صورت سنتی زیر کشت قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ بابیان اینکه میانگین عملکرد کلزا در شهرستان دو تن و ۲۸۸ کیلوگرم در هر هکتار است، تصریح کرد: بیش از ۴۲۳ تن و ۳۰۰ کیلوگرم کلزا از کشاورزان سیمرغی خریداری‌شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح‌های زیربنایی و خدماتی در بخش کشاورزی سیمرغ طرح پوشش بتنی کانال انتقال آب در شالیزاری‌های تجهیز و نوسازی شده روستای لاله‌زارکتی این شهرستان به طول یک هزار و ۵۰۰ متر و بااعتبار یک میلیارد ریال آغاز شد که با اجرای طرح پوشش بتنی کانال انتقال آب بیش از ۲۲ نفر بهره‌بردار از مزایای آن برخوردار و تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه برای حمایت از طرح‌های آبیاری نوین در باغات و زمین‌های کشاورزی، عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت‌فشار (قطره‌ای) با اختصاص بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات، در ۵۰ هکتار از باغ‌های مرکبات شهرستان سیمرغ آغازشده است، تأکید کرد: تاکنون ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با جذب دو میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و باقی زمین‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: سطح زیر کشت درختان مثمر مرکبات سیمرغ سه هزار و ۴۹۰ هکتار است که تاکنون از این میزان، دو هزار و ۱۰۰ هکتار به سیستم آبیاری تحت‌فشار تجهیز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ بابیان اینکه مصرف آب در باغ‌های شهرستان سیمرغ ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب برآورد شده است، تصریح کرد: اجرای سیستم نوین آبیاری نقش بسزایی در کاهش مصرف آب دارد.

این مسؤول در ادامه به توزیع بیش از ۳۸۰ هزار لیتر سوخت در سیمرغ اشاره کرد و گفت: این میزان سوخت سهمیه حمایتی، با صدور حواله مرکز خدمات جهاد کشاورزی شهید حسین حاجیان کیاکلا در بخش کشاورزی این شهرستان توزیع‌شده است.

فلاح در پایان گفت: ۲۲۰ هزار و ۶۰۰ لیتر نفت گاز و ۱۶۰ هزار و ۴۰۰ لیتر نفت سفید خردادماه امسال میان بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − پنج =