کد خبر : 99216
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
-

پیشنهاد راه‌اندازی گردشگری معدن به وزیر صنعت

پیشنهاد راه‌اندازی گردشگری معدن به وزیر صنعت

به گزارش قائم آنلاین،  نادعلی اسماعیلی دهج در نشست خبری در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر بخش معدن کشور گفت: بخش معدن از جمله بخش‌های اقتصادی کشور است که تحریم‌ها تاثیر بسیار اندکی بر آن دارد. رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه بخش معدن در دو دوره جنگ و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران آزمایش

به گزارش قائم آنلاین،  نادعلی اسماعیلی دهج در نشست خبری در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر بخش معدن کشور گفت: بخش معدن از جمله بخش‌های اقتصادی کشور است که تحریم‌ها تاثیر بسیار اندکی بر آن دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه بخش معدن در دو دوره جنگ و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران آزمایش خود را پس داده و سربلند از این شرایط بیرون آمده است افزود: در دوران جنگ با وجود قوانین دولتی عمده مواد مورد نیاز در آن دوران در کشور تامین شد.

وی بیان داشت: در دوران تحریم‌های گذشته هم بخش معدن وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داد بطوریکه علاوه بر تامین مواد مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلفی از جمله سیمان و فولاد صادرات هم داشتیم.

اسماعیلی دهج در بخش دیگری از با اشاره به پیگیری صورت گرفته از سوی سازمان نظام مهندسی برای مباحث گردشگری معدنی گفت: این سازمان در نامه‌ای به شریعتمداری وزیر صنعت برای همکاری با سازمان گردشگری برای توسعه گردشگری و توریسم معدنی اعلام آمادگی کرده است و وزیر صنعت هم از این موضوع حمایت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه قانونی این موضوع که جزو برنامه‌های توسعه‌ای کشور است باید مشخص شود گفت: سازمان نظام مهندسی معدن بازوی اجرایی خوبی  برای این مسئله است  ضمن اینکه در این بخش می‌توان اشتغال‌زایی هم داشت.

اسماعیلی دهج اظهار داشت: در صورت اجرایی شدن گردشگری معدنی می‌توان در سه عرصه ژئوتوریسم، معادن متروکه و زمین‌شناسی معدنی فعالیت کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشور ۳۶ هزار عضو دارد گفت: ۱۰ هزار نفر از این تعداد تعیین صلاحیت شده‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه ۱۰ هزار معدن تقریبا فعال در کشور وجود دارد گفت: در مجموع پنج هزار و ۹۱۹ نفر مسئول فنی در معادن بکارگیری شده‌اند که این تعداد نشانگر معادن فعال کشور هستند و سایر معادن در حال تجهیز می‌باشند.

وی با اشاره به حادثه معدن یورت گلستان در سال گذشته بیان داشت: پس از وقوع حادثه مذکور از ۱۲۵ معدن زغالی کشور بازدید به عمل آمده و گزارش‌های آن برای رعایت موارد فنی به وزارت صنعت ارسال شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به ۵ استان دارای معادن زغالی در کشور گفت: از استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، مازندران در سال جاری به صورت رندم یک معدن انتخاب و گزارش‌های بازدید از این معادن برای وزارت صنعت ارسال شده است.

اسماعیلی دهج اظهار داشت: چهار هزار و ۶۵۱ فقره پرونده معدنی  در سال گذشته صادر و تمدید شد.

وی تعداد مهندسین فعال در بخش معدن در سال گذشته را ۱۳۹۸۸ نفر اعلام کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بیان داشت: ارزیابی ریسک ۷۰۰ فقره معدن سال گذشته به سازمان نظام مهندسی محول شد که این کار در حال انجام است و هر فردی که مسئول ارزیابی ریسک است به ازای آن مسئولیت دارد و در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای باید پاسخگو باشد.

وی افزود: ۵۱ پرونده تخلف در مباحث مربوط به معدن به شورای انتظامی در سال گذشته معرفی شد.

اسماعیلی دهج با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی ممکن است منجر به تخریب‌هایی برای طبیعت شود، گفت: باید این تخریب‌ها در پایان کار معدن احیا شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − هفت =