کد خبر : 99295
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
-

ضعف مديريت و نظارت، واردات را به ۱۱۰ میلیارد دلار افزايش می‌دهد

ضعف مديريت و نظارت، واردات را به ۱۱۰ میلیارد دلار افزايش می‌دهد

به گزارش قائم آنلاین، امیر خجسته امروز در گفت‌وگو اظهار کرد: ثبت سفارش‌ها و بازکردن «ال سی» در مدت دو ماه بالغ‌ بر ۲۰ میلیارد دلار بوده و این رقم در بسیاری موارد با ثبت سفارش صوری یا برای واردات کالاهای غیرضروری انجام‌ شده است. وی افزود: با وضعیت ضعف نظارت و مدیریت نادرست بر

به گزارش قائم آنلاین، امیر خجسته امروز در گفت‌وگو اظهار کرد: ثبت سفارش‌ها و بازکردن «ال سی» در مدت دو ماه بالغ‌ بر ۲۰ میلیارد دلار بوده و این رقم در بسیاری موارد با ثبت سفارش صوری یا برای واردات کالاهای غیرضروری انجام‌ شده است.

وی افزود: با وضعیت ضعف نظارت و مدیریت نادرست بر روند ثبت سفارش‌ها تا پایان سال واردات به رقم ۱۱۰ میلیارد دلار می‌رسد در حالی‌ که واردات در سال گذشته بین ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار بوده و عده‌ای افراد سودجو با تبانی و ارتباطات و استفاده از ابزارهای سیاسی این کار را انجام می‌دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد فرصت‌طلب با دلالانی در کشورهایی مانند کره یا چین تبانی می‌کنند و منابع بانکی را بنا بر «ال سی» که باز کرده‌اند به خود اختصاص می‌دهند در حالی‌ که طی ماه‌های آینده ما نیاز به واردات کالاهای ضروری خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که گمرک اکنون کالاهای باقیمانده از سالهای قبل را نیز وارد کشور می‌کند، افزود: در شرایط فعلی عمده واردات به کالاهای غیرضروری اختصاص‌ یافته و کالاهای جدی وارد کشور نمی‌شود و در ماه‌های آتی از این ناحیه مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌شود.

*تحریم‌ها آغاز نشده برخی موج‌سواری را شروع کرده‌اند

وی متذکر شد: اگر دولت و بانک مرکزی وضعیت ارز را خوب مدیریت کنند هیچ مشکلی در حوزه ارز نداریم چنانکه اکنون چند ماه قبل از آغاز تحریم‌ها مشکلات ارزی و مسائل دیگر را شاهد هستیم.

خجسته خاطرنشان کرد: بنابر تأکید مقام معظم رهبری سران سه قوه باید تیم‌های تخصصی و کارگروه‌هایی برای رصد مسائل اقتصادی و تدوین بسته‌های معیشتی عملیاتی تشکیل دهند که البته جلسات مقدماتی این امر تشکیل‌ شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 9 =