کد خبر : 99204
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
-

سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال روان‌آب تهران به فاضلاب تبدیل می‌شود

سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال روان‌آب تهران به فاضلاب تبدیل می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، کریم شافعی در حاشیه بازدید از کانون‌های آلوده‌کننده محیط زیست استان تهران در شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: به طور میانگین در سال ۴۰۰ میلیون مترمکعب از روان‌آب‌های این استان تبدیل به فاضلاب می‌شود. وی با بیان اینکه ارزش مالی این روان‌آب‌های معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال

به گزارش قائم آنلاین، کریم شافعی در حاشیه بازدید از کانون‌های آلوده‌کننده محیط زیست استان تهران در شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: به طور میانگین در سال ۴۰۰ میلیون مترمکعب از روان‌آب‌های این استان تبدیل به فاضلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش مالی این روان‌آب‌های معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: این روان‌آب‌ها از شمال تهران جاری می‌شوند و با آلوده شدن به فاضلاب و زباله‌های خانگی، صنعتی و بیمارستانی به مزارع جنوب استان ختم می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط در این امر مانند وزارت نیرو، شهرداری تهران و … وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند و به همین دلیل شاهد رخ دادن این آلودگی زیست‌محیطی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت داده شاهد آن هستیم که کشاورزان در مزارع جنوب تهران با این روان‌آب‌های آلوده اقدام به آبیاری محصولات کشاورزی خود می‌کنند که در نهایت باعث تولید و عرصه محصولاتی ناسالم و مضر برای سلامت مردم می‌شود.

شفیعی در پایان با بیان اینکه این روان‌آب‌های آلوده باید از خاک جدا شوند، متذکر شد: در شهر تهران روزانه ۸ هزار میلیارد تن زباله خانگی تولید می‌شود که برای تفکیک از مبدأ این زباله‌ها اقدام قابل قبولی از سوی شهرداری صورت نمی‌گیرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 6 =