کد خبر : 99200
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۵۵
-

بخش اعظم ساحل غربی، تحت کنترل نیروهای یمنی قرار دارد

بخش اعظم ساحل غربی، تحت کنترل نیروهای یمنی قرار دارد

به گزارش قائم آنلاین، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز چهارشنبه طی سخنانی درباره آخرین تحولات مربوط به جنگ الحدیده واقع در غرب یمن اعلام کرد که خطوط کشتی‌رانی بین المللی از سوی بندر الحدیده تهدید نخواهد شد. به گزارش المسیره، رهبر جنبش انصارالله در ادامه سخنرانی خود درباره آخرین تحولات مربوط به

به گزارش قائم آنلاین، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز چهارشنبه طی سخنانی درباره آخرین تحولات مربوط به جنگ الحدیده واقع در غرب یمن اعلام کرد که خطوط کشتی‌رانی بین المللی از سوی بندر الحدیده تهدید نخواهد شد.

به گزارش المسیره، رهبر جنبش انصارالله در ادامه سخنرانی خود درباره آخرین تحولات مربوط به جنگ الحدیده تاکید کرد که هدف اصلی از حمله عربستان به الحدیده، اشغال یمن و سیطره بر کل اراضی این کشور و ثروت‌های آن است.

او گفت: دشمن از تجهیزات نظامی خود در جنگ علیه یمن سوء استفاده می‌کند و سیطره بر شهرهای ساحلی یمن از اولین اهداف حمله زمینی ائتلاف سعودی است.

سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد که تحولات مربوط به الحدیده در معرض جنگ تبلیغاتی رسانه‌های قرار گرفته است. کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه به همراه برخی کشورهای دست‌نشانده منطقه مانند امارات و سودان در جنگ میدی شرکت دارند.

سید عبدالملک الحوثی افزود: عربستان متحمل خسارت‌های سنگین جانی و مالی در طول جنگ علیه یمن شدند. جنگ ساحل غربی یمن سخت خواهد بود و در آینده برای دشمن سخت تر خواهد بود.

الحوثی گفت: نیروهای دشمن مدعی هستند که ایران از بندر الحدیده به یمن موشک ارسال می‌کند، اما این تهمت و توجیهی برای حمله به این بندر است؛ چراکه هر کشتی که وارد بندر الحدیده می‌شود، مورد بازرسی سازمان ملل و ائتلاف سعودی قرار می‌گیرد.

او گفت که از نظر ما نظارت بر عبور و مرور کشتی‌ها در بندر الحدیده توسط سازمان ملل ایرادی ندارد.

الحوثی تصریح کرد که هرگونه تهدید خطوط کشتی‌رانی بین المللی در دریای سرخ و ادعاهای مربوط به آن غیر قابل قبول است.

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: هیچ تهدیدی برای حرکت کشتی‌ها وجود ندارد و آنها ادعاهای دروغین مطرح می‌کنند تا آمریکا و اسرائیل این منطقه را تحت کنترل خود درآورند. این طرف‌های متجاوز هستند که حرکت کشتی‌ها را در دریای سرخ تهدید می‌کنند و ما گفته‌ایم که ناوهای جنگی را هدف قرار خواهیم داد.

رهبر انصارالله افزود: ائتلاف سعودی به بهانه‌های مختلف جنایت‌های شنیعی را در یمن مرتکب می‌شوند و هزاران نفر از کودکان یمنی را با سلاح‌های هوشمند خود به شهادت رسانده‌اند.

الحوثی تاکید کرد که با ابزارهای گوناگون مانند جنگ میدانی و پهباد در برابر تجاوز می ایستیم و هر وسیله ای را برای مقابله با آنان استفاده خواهیم نمود.  هیچ عقبگردی در کار نیست و تمام حقوق احقاق خواهد شد و هر طغیان که نیروهای متجاوز انجام می دهند فقط سبب افزایش مقاومت و ایمان ما می شود.

الحوثی عنوان داشت: آنچه که از آغاز صورت گرفته تهاجمی به یمن بوده است که برخی قدرت‌های غربی از جمله انگلیس، فرانسه و آمریکا در آن دست دارند. قدرت‌های غربی از تجاوز علیه ساحل غربی یمن حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

وی اعلام کرد که جنگ ساحل غربی یمن از شش روز گذشته آغاز نشده است، بلکه از ۳۲ ماه پیش از باب المندب و میدی که دشمن در آن متحمل شکست شد، آغاز شده است.

الحوثی افزود: مردم تهامه در ساحل غربی یمن رویکرد ملی خود را ثابت کردند. حمله به ساحل غربی و الحدیده برای ضرر رساندن به تمامی مردمان مناطق آزاده است.

او با بیان اینکه متجاوزان می‌خواهند سرزمین تهامه را غارت کنند و ثروت آن را به یغما ببرند،گفت که تهامه بزرگترین باتلاق برای این متجاوزان خواهد بود.

عبدالملک بدرالدین الحوثی تاکید کرد که مزدوران ائتلاف سعودی در سواحل غربی یمن محاصره هستند و ارتباط آنها با بیرون قطع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =