کد خبر : 99224
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
-

اختصاص ۲۰ درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

اختصاص ۲۰ درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا یاوندعباسی در نخستین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سخنانی اظهار داشت: برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ ایثارگری‌های رزمندگان اسلام به‌ ویژه شهدای این خطه از میهمان اسلامی‌مان باید در سطح شهر المان‌سازی و نمادسازی شود. وی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ ایثار و شهادت ونیز

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا یاوندعباسی در نخستین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سخنانی اظهار داشت: برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ ایثارگری‌های رزمندگان اسلام به‌ ویژه شهدای این خطه از میهمان اسلامی‌مان باید در سطح شهر المان‌سازی و نمادسازی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ ایثار و شهادت ونیز دفاع مقدس بلوکه شود بزرگ‌ترین ظلم به این فرهنگ وارد می‌شود، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها با برپایی همایش‌ها در جامعه اسلامی گسترش پیدا نمی‌کند بلکه با ترویج فرهنگ ایثار، نظام اسلامی در برابر هجمه‌ها بیگانگان نجات می‌یابد، اقتصاد و نیز مدیریت دستگاه‌های اجرایی متحول و پویا می‌شود.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در خانواده، اجتماع علاوه بر کاهش آمار طلاق، مشارکت مردمی در اهداء عضو را افزایش داده و به روانی ترافیک و دیگر معضل اجتماعی کمک می‌کند.

یاوند عباسی از اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت: در دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگی ایثار و شهادت ۲۸ مصداق ازجمله اختصاص بودجه فرهنگی به گسترش و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه اسلامی احصا و قابل اجراشده است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی با ۲۰۰ هزار شهید دوران جنگ تحمیلی باید مصداق فرهنگ ایثار و شهادت مبتنی بر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را با کیفی سازی وهم افزایی از سوی دانشگاه، نهاد‌ها، سازمان‌ها، نیروی انتظامی، سپاه و دیگر دستگاه‌ها در قالب ایثار اجتماعی به‌عنوان گنج تعمیم و گسترش پیدا کند.

مشاور وزیر کشور بیان داشت: شورای ایثار و شهادت در استان‌های شکل‌گرفته و یکی از نهاد‌های تأثیرگذار در حوزه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و اجتماعی است باید موردتوجه بیشتر مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 3 =