کد خبر : 99027
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
-

نوبت‌بندی استفاده از آب سد شهید رجایی آغاز شد

نوبت‌بندی استفاده از آب سد شهید رجایی آغاز شد

به گزارش قائم آنلاین، سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ظرفیت ذخیره آب سد شهید رجایی ساری با توجه به بارش‌های اردیبهشت و خرداد بهبود یافته است و از امروز کشاورزان دشت تجن می‌توانند نوبتی از آب آن استفاده کنند. وی افزود: بخشی از زمین‌های کشاورزی ۴ شهرستان ساری، میاندورود، جویبار و

به گزارش قائم آنلاین، سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ظرفیت ذخیره آب سد شهید رجایی ساری با توجه به بارش‌های اردیبهشت و خرداد بهبود یافته است و از امروز کشاورزان دشت تجن می‌توانند نوبتی از آب آن استفاده کنند.

وی افزود: بخشی از زمین‌های کشاورزی ۴ شهرستان ساری، میاندورود، جویبار و نکا که به دلیل کم آبی دچار مشکل شده بودند با رهاسازی آب سد قابل کشت خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه خطر کمبود آب با کم شدن بارشها و روان آب رودخانه‌ها در سال گذشته احساس شد، گفت: آب گیری آب بندان‌ها از آبان پارسال آغاز و ۹۰ درصد ظرفیت آببندان‌ها به میزان ۳۷۰ میلیون متر مکعب تاکنون آبگیری شد.

وی افزود: منطقه شورکا شهرستان جویبار جزو نواحی کم آب بود که سال های گذشته از آب سد شهید رجایی ساری استفاده می کرد اما امسال آب سد البرز از ۳ مسیر برای استفاده کشاورزان به این منطقه هدایت شد.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۱۹۵۰ هکتار از زمین‌های جویبار با هدایت آب سد البرز و ساخت مرکز پمپاژ آب ازخطر خشکسالینجات یافت و کشت محصولدوباره از سر گرفته شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =