کد خبر : 99059
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
-

فراکسیون امید؛ سیاسی‌کاری دهن‌کجی به معیشت مردم و… دیگر هیچ!

فراکسیون امید؛ سیاسی‌کاری دهن‌کجی به معیشت مردم و… دیگر هیچ!

به گزارش قائم آنلاین، این تحلیل را شبکه اطلاع‌رسانی دانا منتشر کرد و نوشت: موضع‌گیری‌ها و تلاش‌های اعضای فراکسیون امید در مجلس حاکی از آن است که همان‌طور که این اعضا با سیاسی‌کاری توانستند به مجلس راه پیدا کنند تنها دغدغه‌هایشان امورات حزبی و جناحی بوده و پیگیر دغدغه‌ها و مطالبات معیشتی مردم نبوده‌اند. بعد

به گزارش قائم آنلاین، این تحلیل را شبکه اطلاع‌رسانی دانا منتشر کرد و نوشت: موضع‌گیری‌ها و تلاش‌های اعضای فراکسیون امید در مجلس حاکی از آن است که همان‌طور که این اعضا با سیاسی‌کاری توانستند به مجلس راه پیدا کنند تنها دغدغه‌هایشان امورات حزبی و جناحی بوده و پیگیر دغدغه‌ها و مطالبات معیشتی مردم نبوده‌اند.
بعد از انتشار حقوق برخی از مدیران و درآمدهای چند ده میلیونی آنها، بررسی سقف حقوق مدیران وقتی در بهار سال ۹۵ در مجلس آغاز شد، در این میان فراکسیون امید مجلس به جای جلوگیری از حقوق‌های نجومی، ضمن دادن مجوز برای افزایش بی‌رویه حقوق، حقوق‌های نجومی را قانونی کرد.
بر همین اساس  و بنا بر تبصره یک‌ این ماده شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد روسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارند و بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی برای مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی، مناطق مرزی و محروم تا ۶۰ درصد دریافت موضوع این ماده علاوه بر سقف مقرر در این ماده منظور کند.
در این میان شورای نگهبان مصوبه‌ای که با تلاش فراکسیون امید تلاش داشت حقوق‌های نجومی را غیر‌قانونی کند رد کرده اما باز هم نه تنها اعضای فراکسیون امید به تقابل با این ماجرا برنخاستند که حتی فاطمه حسینی یکی از اعضای این فراکسیون از تریبون خانه ملت به دفاع از پدرش (صفدر حسینی) که در واقع برند نجومی‌بگیران محسوب می‌شود، پرداخت و واقعیت فهرست امید را به نمایش گذاشت.
از سوی دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، ۳۴ نفر از نمایندگان از جمله محمدرضا عارف اقدام به تهیه طرحی دو‌فوریتی کردند که براساس آن‌ فردی که در مراسم سخنرانی سوالی بپرسد که این سوال موجب جلب توجه شود، ممکن است به دو سال حبس محکوم شود. در ماده واحده این طرح آمده بود «هر کسی با هر اقدامی اعم از طرح سوال و یا غیر آن در مراسم سخنرانی اعم از مراسم رسمی یا مراسمی که عرفاً بدون مجوز تشکیل می‌شود موجبات توقف یا جلب توجه به خود و یا تشنج شود به حبس از ۶ ماه تا دو سال محکوم می‌گردد. نیروی انتظامی موظف است فوری فرد یا افراد را بازداشت و تا تحویل به مقامات قضایی نگهداری کند!»
تهیه این طرح در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با هدف بستن دهان‌ها برای بیان ناکارآمدی‌های دولت یازدهم صورت گرفته و بار دیگر نوع نگاه اصلاح‌طلبان و حامیان دولت نسبت به مردم و منتقدان را نشان داد.
حضور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور و ذوق‌زدگی تعدادی از اعضای فراکسیون امید مجلس حاشیه‌های سنگینی را برای این فراکسیون به وجود آورد. در حاشیه این مراسم تعدادی از اعضای فراکسیون امید از جمله احمد مازنی و علیرضا رحیمی در حالتی غیرمعمول اقدام به سلفی گرفتن با موگرینی کردند.
همچنین در شرایطی که برجام در کشور به سرانجام نرسید و طرف‌های غربی و آمریکایی نسبت به انجام تعهدات خود در این توافق بدعهدی کردند، دولت به همراه فراکسیون امید سعی در تصویب سه لایحه ذیل FATF داشت که خود تحریم بزرگی بعد از اجرای آن از سوی ایران رقم می‌خورد اگرچه در نهایت مجلس بررسی این لایحه را مسکوت گذاشت اما لایحه پالرمو به تصویب رسید تا شورای نگهبان باز هم هزینه این بی‌تدبیری نمایندگان را پرداخت کند.
از سوی دیگر مرداد ماه سال گذشته بود که غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید از تشکیل کمیته‌ای در فراکسیون امید برای «پیگیری مطالبه رفع حصر» خبر داد.
تجربه دو ساله ورود نمایندگان لیستی به مجلس شورای اسلامی با تکرار‌های سیاسی نشان می‌دهد که افرادی که با لیست سیاسی وارد مجلس می‌شوند هیچ‌گاه نمی‌توانند دغدغه اصلی خود را حل مشکلات معیشتی مردم قرار بدهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − دو =