کد خبر : 98442
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
-

بداهه نوازی یکی از دستاوردهای بزرگ موسیقی ایران است

بداهه نوازی یکی از دستاوردهای بزرگ موسیقی ایران است

به گزارش قائم آنلاین، مارگاریتا کاراگینتینا معاون کنسرواتوار چایکوفسکی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره اجرای ارکستر سمفونیک تهران در کشور روسیه گفت: ایران فرهنگی غنی دارد. این کشور توانسته موسیقی سنتی خودش را حفظ و در عین حال گسترش دهد. همچنین این توانایی را دارد که از موسیقی سمفونیک غرب به خوبی استفاده

به گزارش قائم آنلاین، مارگاریتا کاراگینتینا معاون کنسرواتوار چایکوفسکی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره اجرای ارکستر سمفونیک تهران در کشور روسیه گفت: ایران فرهنگی غنی دارد. این کشور توانسته موسیقی سنتی خودش را حفظ و در عین حال گسترش دهد. همچنین این توانایی را دارد که از موسیقی سمفونیک غرب به خوبی استفاده کند.

وی با بیان اینکه برای ما موسیقی سنتی ایران که خاص این کشور است، گفت:  از نظر فرهنگی این موسیقی بسیار به فرهنگ روسیه نزدیک است. ایران در بخش موسیقی سمفونیک راهی را می رود که روسیه در قرن هجدهم طی کرد. ما این مسئله را درک می کنیم که تجربه فهم موسیقی سمفونیک برای ایرانیان بسیار جالب است و می خواهند آن را یاد بگیرند. ایران فرهنگ بزرگی است که همه ی فرهنگ ها باید در آن باشند.

کاراگینتینا ادامه داد: موسیقی سمفونیک اروپایی هم بخشی از این فرهنگ است که باید در آن وجود داشته باشد. اصول بداهه نوازی یکی از دستاوردهای بزرگ مردم ایران است. این دستاورد را ایرانیان باید حفظ کنند و باید کاری کنند که موسیقی اروپایی تاثیری بر آن نداشته باشد.

وی با بیان اینکه من را کسانی نارحت می کنند که موسیقی سنتی ایران را پیش از اجرا روی نُت می نویسند، عنوان کرد: با این کار ذوق و آفرینش لحظه ای را از دست می دهند. این میراث معنوی ایران را باید به خوبی حفظ کرد. به صورت موازی می توان موسیقی های دیگر را هم دنبال کرد. این موسیقی سنتی ایران آنقدر برای کنسرواتوار چایکوفسکی قابل درک است که ما یک کارمند برای این بخش استخدام کرده ایم که موسیقی ایرانی را به خوبی می شناسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − شش =