کد خبر : 98225
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
-

آمادگی بندر امیرآباد برای اجرای طرح گردشگری دریایی

آمادگی بندر امیرآباد برای اجرای طرح گردشگری دریایی

به گزارش قائم آنلاین، نخستین جلسه هماهنگی ارگان‌های دریایی و سازمان‌های مرتبط در اجرای طرح گردشگری دریایی تابستان ۹۷ در سواحل تحت پوشش این بندر برگزار شد. در این جلسه که دبیر کمیته پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی طرح ساحلی ۹۷ استان، نمایندگان شهرداری‌های شهرستان‌های بهشهر و نکا، دریابانی استان، حفاظت منابع آبزیان، شیلات

به گزارش قائم آنلاین، نخستین جلسه هماهنگی ارگان‌های دریایی و سازمان‌های مرتبط در اجرای طرح گردشگری دریایی تابستان ۹۷ در سواحل تحت پوشش این بندر برگزار شد.

در این جلسه که دبیر کمیته پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی طرح ساحلی ۹۷ استان، نمایندگان شهرداری‌های شهرستان‌های بهشهر و نکا، دریابانی استان، حفاظت منابع آبزیان، شیلات و همچنین مدیران پلاژهای تفریحی و شرکت‌های تعاونی قایقرانی منطقه شرق مازندران حضور داشتند؛ مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بر لزوم هماهنگی همه ارگان‌ها در زمینه اجرای مناسب طرح و کاهش سوانح دریایی در مدت اجرای آن تأکید کرد.

سیاوش رضوانی با بیان سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه توسعه گردشگری دریایی و برنامه ریزی‌های انجام‌گرفته در این زمینه گفت: اجرای طرح گردشگری دریایی تابستان ۹۷ برای نخستین‌بار مشابه طرح گردشگری نوروز، برگزاری جلسات مشترک ارگان‌ها و تشکیل گروه‌های کارشناسی بررسی سواحل و تعیین نقاط پرخطر، انجام بازرسی‌های فنی و ایمنی از شناورهای تفریحی توسط کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی، امکان‌سنجی احداث اسکله‌های تفریحی در محدوده پلاژها و استانداردسازی قایق‌های تفریحی از  اهم اهداف بندر امیرآباد در سال‌جاری است.

وی همچنین آمادگی شبانه‌روزی مرکز جست‌وجو و نجات دریایی، آماده به‌کار شناور جست‌وجو و نجات دریایی، ارائه خدمات جست‌وجو و نجات هوایی، استفاده از کد اعلام اضطرار ۱۵۵۰، استفاده از خدمات تشکل‌های مردم‌نهاد و همیاران ناجی، تجهیز قایق‌ها به جلیقه‌های نجات بزرگسال و کودک و همچنین تفکیک و تعیین مسیر تردد قایق‌های تفریحی با استفاده از بویه‌ها را ازجمله موارد انجام‌گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی جهت ارتقای ایمنی قایق‌های تفریحی برشمرد.

براساس این گزارش، در  نوروز  ۹۷ بندر امیرآباد با همکاری ارگان‌های مرتبط ، طرح گردشگری دریایی را با موفقیت و بدون هیچ‌گونه حادثه دریایی به اجرا گذاشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =