کد خبر : 97784
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
-

پیشرفت و توسعه اوراسیا منوط به حذف دلار از معاملات این اتحادیه است

پیشرفت و توسعه اوراسیا منوط به حذف دلار از معاملات این اتحادیه است

به گزارش قائم آنلاین، «جمعه‌قادر اکینیف» وزیر سابق کشاورزی قرقیزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک با اشاره به توسعه اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: تا هنگامی که کشورهای عضو این اتحادیه در معاملات تجاری از دلار استفاده کنند، آرزوهای آنها برای توسعه برآورده نمی‌شود. وی ادامه داد: به تازگی در نشست سران سازمان

به گزارش قائم آنلاین، «جمعه‌قادر اکینیف» وزیر سابق کشاورزی قرقیزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک با اشاره به توسعه اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: تا هنگامی که کشورهای عضو این اتحادیه در معاملات تجاری از دلار استفاده کنند، آرزوهای آنها برای توسعه برآورده نمی‌شود.

وی ادامه داد: به تازگی در نشست سران سازمان همکاری شانگهای «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان هم بر اجرای معاملات تجاری بین اعضای سازمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا با استفاده از واحدهای مالی ملی تأکید کرد.

اکینیف گفت: این موضوع کاملا مشخص است که آمریکا هر وقت نیاز دارد دستگاه چاپ دلار خود را راه‌اندازی می‌کند و به این دلیل امروز اقتصاد این کشور در رتبه نخست قرار دارد.

این کارشناس اقتصادی قرقیز  ادامه داد: آمریکا حتی اگر هیچ محصولی را تولید نکند همین طور در رتبه نخست می‌ماند و دلار عامل قدرت «واشنگتن» در دنیا است.

وزیر کشاورزی سابق قرقیزستان تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای سازمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا هیچ منعی برای تصویب پیشنهاد رئیس جمهور قزاقستان ندارند و این مسئله باید هر چه بیشتر در عرضه‌های مختلف از جمله در بین مقامات دولتی مطرح و برای اجرای آن اقدامی صورت گیرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 5 =