کد خبر : 97494
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۰۰
-

نظریه‌پرداز مطرح آمریکایی به ترامپ لقب «پادشاه دیوانه» داد

نظریه‌پرداز مطرح آمریکایی به ترامپ لقب «پادشاه دیوانه» داد

به گزارش قائم آنلاین، «استفان والت»، استاد دانشگاه و نظریه‌پرداز مطرح روابط بین‌الملل، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را «پادشاه دیوانه» خواند. این استاد دانشگاه «هاروارد» در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دارم شک می‌کنم که این پادشاه دیوانه، ترامپ، به این خاطر از متحدان [آمریکا] خوشش نمی‌آید که ملاقات با آنها در برنامه‌هایش برای گلف‌بازی

به گزارش قائم آنلاین، «استفان والت»، استاد دانشگاه و نظریه‌پرداز مطرح روابط بین‌الملل، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را «پادشاه دیوانه» خواند.

این استاد دانشگاه «هاروارد» در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دارم شک می‌کنم که این پادشاه دیوانه، ترامپ، به این خاطر از متحدان [آمریکا] خوشش نمی‌آید که ملاقات با آنها در برنامه‌هایش برای گلف‌بازی اخلال می‌کند. علاوه براین، سران این کشورها نمی‌توانند این حقیقت را پنهان کنند که خیلی بیشتر از او می‌دانند.»

«والت» توضیحات بیشتری درباره منظورش ارائه نکرد، اما حمله لفظی او علیه ترامپ احتمالاً با اوج گرفتن تنش‌ها میان آمریکا و متحدان این کشور پس از امتناع رئیس‌‌جمهور آمریکا از امضای بیانیه نشست سران گروه هفت ارتباط دارد.

ترامپ روز شنبه، پس از ترک نشست گروه هفت برای حرکت به سمت سنگاپور اعلام کرد که حمایتش از بیانیه پایانی این نشست را پس گرفته است. او گفت این تصمیم را در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر کانادا گرفته است.

«جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا که کشورش امسال میزبان چهل و چهارمین نشست سران گروه هفت کشور صنعتی بود در یک کنفرانس خبری بعد از رفتن ترامپ، مواضع او در خصوص تعرفه‌های محصولات وارداتی را «توهین‌آمیز» خوانده بود.

اقدام ترامپ برای اعمال تعرفه بر برخی کالاهای وارداتی از کشورهای اروپایی و خارج کردن آمریکا از چندین توافق بین‌المللی، به خصوص «برجام»، باعث شده متحدان اروپایی واشنگتن مواضع تند و بی‌سابقه‌ای علیه این کشور اتحاذ کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =