کد خبر : 97647
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
-

صاحبان و مالکان اصلی فلسطین باید درباره آینده سرزمین‌شان نظر دهند

صاحبان و مالکان اصلی فلسطین باید درباره آینده سرزمین‌شان نظر دهند

به گزارش قائم آنلاین، حسین شیخ‌الاسلام معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب در گفت‌وگو با اشاره به راهکار جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوع فلسطین بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: معمول و منطقی آن است که آنها که صاحبان و مالکان اصلی سرزمین فلسطین هستند، درباره آینده فلسطین نظر دهند. وی‌ ادامه داد:

به گزارش قائم آنلاین، حسین شیخ‌الاسلام معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب در گفت‌وگو با اشاره به راهکار جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوع فلسطین بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: معمول و منطقی آن است که آنها که صاحبان و مالکان اصلی سرزمین فلسطین هستند، درباره آینده فلسطین نظر دهند.

وی‌ ادامه داد: البته امروز که بسیاری از صاحبان اصلی این سرزمین پس از دهه‌ها اشغالگری رژیم صهیونیستی دار فانی را وداع گفته‌اند، باید ورثه آنها نیز به همراه سایر صاحبان اصلی این سرزمین در همه‌پرسی شرکت کنند.

شیخ‌الاسلام همکاری کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی را جهت تحقق همه‌پرسی درباره آینده فلسطین شدنی و ممکن خواند و گفت: اصل مراجعه به افکار عمومی فلسطینیان باید از سوی جامعه بین‌المللی پذیرفته شود.

معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب با تأکید بر اینکه راه‌حل جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مراجعه به افکار تمامی فلسطینیان در داخل و خارج این سرزمین به معنای «رأی‌گیری» و نه «نظرسنجی» از آنان است، اظهار داشت: بدیهی است که رژیم اشغالگر قدس و آمریکا اولین مانع‌تراشی‌ها را در برابر انجام همه‌پرسی سرنوشت فلسطین انجام خواهند داد؛ چراکه صهیونیست‌ها غاصبان کنونی این سرزمین و آمریکایی‌ها حامیان این اشغالگری هستند.

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۲۰ خرداد در دیدار اساتید و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها با انتقاد از سکوت اروپایی ها در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و قدس افزودند: همیشه گفته ایم برای تعیین نوع حکومت در کشور تاریخی فلسطین باید براساس شیوه ای که همه جهان قبول دارد به افکار عمومی مراجعه کرد و از همه فلسطینیان واقعی اعم از مسلمان و یهودی و مسیحی که حداقل ۸۰ سال در این سرزمین بوده اند چه در داخل و چه در خارج از سرزمینهای اشغالی نظرخواهی و همه پرسی شود.

رهبر معظم انقلاب در ادامه تصریح کردند: این طرح جمهوری اسلامی که رسماً در سازمان ملل به ثبت رسیده است آیا با موازینی که جهان قبول دارد منطبق نیست؟ پس چرا اروپایی ها حاضر نیستند آن را بفهمند؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + یازده =