کد خبر : 97543
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
-

بحران آب در نصف جهان

بحران آب در نصف جهان

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع بحران کم آبی در استان اصفهان اظهارداشت: موضوع بحران آبی که در استان اصفهان وجود دارد زندگی ۵ میلیون نفری را که در این استان زندگی

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع بحران کم آبی در استان اصفهان اظهارداشت: موضوع بحران آبی که در استان اصفهان وجود دارد زندگی ۵ میلیون نفری را که در این استان زندگی می کنند به طور کلی تحت الشعاع خود قرار داده است تا جایی که در برخی از روستای های این استان مردم می کوشند تا تنها آب آشامیدنی برای خود بدست بیاورند و برای شست وشو و استحمام آبی در اختیار آنها قرار ندارد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در بهمن ماه قرار شد تا اعضای کمیسیون امنیت و انرژی در خصوص بحران آب به استان اصفهان سفر کنند و همچنین ستاد بحران نیز در این باره جلساتی را تشکیل دهد ولی با توجه به تلاش های نمایندگان استان اصفهان در این رابطه هنوز اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا مرداد ماه ماه امسال مردم اصفهان فقط آب شرب در اختیار دارند بیان داشت: تعداد ۵ میلیون نفری که در استان اصفهان زندگی می کنند تنها ۱۰۰ میلیون لیتر آب پشت سدها برای آنان وجود دارد که اگر بارندگی ها را نیز حساب کنیم باز هم جای نگرانی در این خصوص وجود دارد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: ۴۲۰ میلیون متر مکعب آب شرب برای استان اصفهان نیاز است ولی تنها ۱۰۰ میلیون در پشت سد ها وجود دارد و باید ستاد بحران در این زمینه تشکیل جلسه دهد ، تنها راه حل خارج شدن از این بحران توقف برداشت ۲۵۰ میلیون متر مکعبی برای بحث کشاورزی از زاینده رود است .

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: امروز پنج میلیون نفر تشنه هستند. امروز از شهرهای مختلف تماس گرفتند و گفتند که آب چاه‌ها که کیفیت مناسبی را ندارند بر روی شبکه قرار دارند البته استاندار محترم اقدامات خوبی انجام داده است ولی با پنج میلیون نفر تشنه چه کاری می‌توان انجام داد. وضعیت اضطراری است، خواهشا دستور دهید که آقای رییس‌جمهور جلسه‌ای را به فوریت تشکیل دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 10 =