کد خبر : 97430
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
-

۴۰۶ زندانی بدهکار مازندران در انتظار آزادی

۴۰۶ زندانی بدهکار مازندران در انتظار آزادی

به گزارش قائم آنلاین، علی اکبر غفاریان بعد از ظهر امروز در آیین جشن گلزیران غرب مازندران در چالوس افزود: در جشن گلریزانی که هفتم ماه جاری در این استان برگزار شد خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این استان حدود ۶۰۰ میلیون تومان کمک کردند. مهریه ، ورشکستگی مالی غیرکلاهبرداری، تصادفات منجر به

به گزارش قائم آنلاین، علی اکبر غفاریان بعد از ظهر امروز در آیین جشن گلزیران غرب مازندران در چالوس افزود: در جشن گلریزانی که هفتم ماه جاری در این استان برگزار شد خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این استان حدود ۶۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

مهریه ، ورشکستگی مالی غیرکلاهبرداری، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائمی غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین طرف مقابل و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.

وی اظهار داشت : کارکنان بانک صادرات استان مازندران نیز دیروز حدود ۱۳۲ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند و امیدوارم در جشن گلریزان امشب نیز شاهد جمع آوری کمک های بیشتری از سوی خیران شرکت کننده در این آئین باشیم.

مدیرکل زندان ها ،‌ اقدامات تامینی و تربیتی استان مازندران گفت : سال گذشته نیز دستکم ۲۸۰ زندانی بدهکار که آزادی آن ها حدود ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده بود با رایزنی مسئولان دستگاه قضا ، اعضای ستاد دیه ، شوراهای حل اختلاف و خیران این شمار زندانی با رقمی حدود ۶۰ میلیارد ریال از زندان های این استان آزاد شدند و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

غفاریان افزود: هم اکنون اغلب افرادی که در زندان های این استان زندانی هستند از کاسبان بازارند که سال ها آبرومندانه امرار معاش می کردند به گونه ای که می توان ادعا کرد که در میان این افراد حتی خیرانی هستند که سال های پیش در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان کمک می کردند.

مدیرکل زندانها ، اقدامات تربیتی و تامینی استان مازندران با بیان آنکه ستاد دیه از سال ۸۱ در این استان تشکیل شده است ، گفت که از آن سال تاکنون دستکم چهارهزار و ۵۰۰ زندانی در زندان های این استان آزاد شده اند.

غفاریان همچنین از تشکیل ستاد نمایندگی دیه در غرب مازندران خبرداد و از مسئولان و خیران این منطقه خواست تا همکاری همه جانبه با اعضای این ستاد داشته باشند.

این آئین که به میزبانی اداره زندان ها ، اقدامات تربیتی و تامینی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت برگزار شد شرکت کنندگان نسبت به پرداخت وجوه نقدی برای آزادی دستکم ۴۰۶ زندانی در زندان های مازندران اعلام آمادگی کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − یک =