کد خبر : 97406
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
-

طبق گزارش‌های اخذشده از دستگاه دیپلماسی اروپایی‌ها تاکنون ضمانت عملی و اجرایی به ایران نداده‌اند

طبق گزارش‌های اخذشده از دستگاه دیپلماسی اروپایی‌ها تاکنون ضمانت عملی و اجرایی به ایران نداده‌اند

به گزارش قائم آنلاین،  سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اشاره به مذاکرات ایران با اروپا برای ادامه برجام و شروطی که رهبر معظم انقلاب در این زمینه تعیین و بر لزوم اخذ تضامین لازم از اروپایی‌ها تأکید کردند، اظهار داشت: مطابق

به گزارش قائم آنلاین،  سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اشاره به مذاکرات ایران با اروپا برای ادامه برجام و شروطی که رهبر معظم انقلاب در این زمینه تعیین و بر لزوم اخذ تضامین لازم از اروپایی‌ها تأکید کردند، اظهار داشت: مطابق گزارشاتی که از دستگاه دیپیماسی گرفتیم، تاکنون اروپایی‌ها ضمانت عملی و اجرایی به ایران نداده‌اند.

وی افزود: اروپایی‌ها دوگانه برخورد می‌کنند، به این معنا که در بیان و اظهارنظر خواهان حفظ برجام هستند، ولی در عمل در راستای سیاست‌های آمریکا اقدام می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: اروپایی‌ها از طرفی می‌گویند می‌خواهند برجام باقی بماند اما از سوی دیگر توتال و پژو قراردادهایشان را با ایران لغو می‌کنند و به کشورشان برمی‌گردند.

نقوی خاطرنشان کرد: از آنجایی که متن این قراردادها به اطلاع و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم نرسیده است، به همین دلیل ما نمی‌دانیم در صورتی که طرفین قرارداد (ایران و شرکت‌های توتال و پژو) قراردادهایشان را لغو کنند، آیا خسارتی در متن قراردادها پیش‌بینی شده یا نشده است؟ چون دولت محترم همه چیز را مخفی نگه داشت و مسئولان دولتی مدام می‌گفتند قراردادها محرمانه هستند، مشخص نیست خسارات ملت ایران در این قراردادها پیش‌بینی شده است یا نه؟

وی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مدت‌زمان مشخصی برای انجام مذاکرات ایران و اروپا پیش‌بینی شده یا اینکه مذاکرات ممکن است مدت‌ها به طول انجامد؟ توضیح داد: غربی‌ها که در وقت تلف کردن و وقت‌کُشی متبحر هستند، این وظیفه دستگاه دیپلماسی ماست که اجازه ندهد فرصت از دست برود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =