کد خبر : 97360
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
-

بزرگترین مبادله جاسوس بین غرب و شرق

بزرگترین مبادله جاسوس بین غرب و شرق

به گزارش قائم آنلاین، رخدادهای ۲۱ خرداد ۶۴ چکیده: موسوی: برای این که فرزندانمان نوکر بیگانه نباشند حتی اگر ۲۰ سال نیز این بمباران ها و این هجوم ها طول بکشد ایستاده ایم. دادگاه های مربوط به قانون اجرایی اصل ۴۹ قانون اساسی در تهران آغاز به کار کرد. ۱۷ صندوق اسلحه و مواد منفجره

به گزارش قائم آنلاین، رخدادهای ۲۱ خرداد ۶۴

چکیده:

موسوی: برای این که فرزندانمان نوکر بیگانه نباشند حتی اگر ۲۰ سال نیز این بمباران ها و این هجوم ها طول بکشد ایستاده ایم.

دادگاه های مربوط به قانون اجرایی اصل ۴۹ قانون اساسی در تهران آغاز به کار کرد.

۱۷ صندوق اسلحه و مواد منفجره در سفارت عراق در بحرین کشف شد.

بزرگترین عملیات مبادله جاسوس میان شرق و غرب انجام شد.

تاکید موسوی بر ایستادگی مقابل ابرقدرت ها

مهندس میرحسین موسوی در مراسم احیای شب ۲۱ رمضان در مهدیه تهران با ارائه تحلیلی از اوضاع جنگ گفت: امروز ما با یک مقابله خاص و نوینی رو به رو هستیم این توطئه تازه که با توافق ابرقدرت ها و همکاری صدام انجام می شود این است که فشار را بر ما آنقدر زیاد کنند تا ما را وادار به سازش کنند.

نخست وزیر افزود: ما به اینها می گوئیم شما دچار خیال باطلی شدید شما از نظر نظامی نتوانستید ما را شکست بدهید؛ با شهید کردن ۷۲ تن از مسئولان اصلی انقلاب نتوانستید روحیه ملت را خرد کنید.

آقای موسوی افزود: شما مردم بی گناه این مملکت را به خاک و خون کشیدید و نتوانستید مردم را به سازش بکشانید و اکنون نمی توانید با هجوم حملات هوایی خودتان ما را شانتاژ کنید و ما را مجبور کنید که به حرف زور شما تسلیم بشویم. برای این که فرزندانمان نوکر بیگانه نباشند حتی اگر ۲۰ سال نیز این بمباران ها و این هجوم ها طول بکشد ایستاده ایم.(۱)

آغاز به کار دادگاه های اصل ۴۹ در تهران

هیئت دولت به ریاست مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد. در این جلسه ابتدا رویدادهای جاری کشور و جنگ تحمیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آقای خاتمی وزیر ارشاد اسلامی در مورد نقش رسانه های وابسته به استکبار جهانی در جهت دامن زدن به جنگ روانی و نحوه برخورد وزارت ارشاد اسلامی با آن گزارشی تقدیم هیئت دولت کرد. در این جلسه همچنین آقای دکتر حبیبی وزیر دادگستری گزارشی از تشکیل دادگاه های مربوط به قانون اجرایی اصل ۴۹ قانون اساسی را تقدیم هیئت دولت کرد و گفت: این دادگاه ها کار خود را از امروز در تهران آغاز کرده و در بعضی از شهرستان ها نیز تشکیل شده اند.در این جلسه همچنین آقای اکرمی وزیر آموزش و پرورش مبلغ ۷۵۰ هزار ریال که از سوی کارکنان این وزارت خانه در فیروزکوه برای جبهه ها به ایشان اهدا شده بود را تقدیم هیئت دولت کرد.

گفتنی است اصل ۴۹ قانون اساسی دولت را مکلف کرده است که ثروت های ناشی از ربا، غضب، رشوه، اختلاس، سرقت، سوء استفاده از موقوفات، مقاطعه کاری ها و معاملات دولتی و سایر موارد را گرفته و به صاحبان حق رد کند و در صورت معلوم نبودن آن به بیت المال بدهد.(۲)

خنثی شدن فتنه گری عراق در بحرین

مقامات امنیتی بحرین موفق شدند ۱۷ صندوق اسلحه و مواد منفجره را در سفارت رژیم عراق در منامه پایتخت بحرین که برای انجام اقدامات خرابکارانه در این کشور در نظر گرفته شده بود کشف و ضبط کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از منابع موثق هدف رژیم عراق از جمع آوری مواد منفجره در سفارتخانه خود بمب گذاری در بحرین بوده و این رژیم قصد داشت مسئولیت این بمب گذاری ها را متوجه جمهوری اسلامی ایران کند. بر اساس این گزارش از جمله اهداف رژیم عراق از بمب گذاری در بحرین و مقصر جلوه دادن ایران لطمه زدن به روند چشمگیر رو به بهبود روابط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران است. گفتنی است در اوایل ماه جاری نیز فاش شد که ۲۰ تن از اتباع عراق که عمدتا از اعضای حزب بعث بودند در امارات متحده عربی به جرم فعالیت های مشکوک و جاسوسی از کادرها و سمت های خود در این کشور اخراج شدند.(۳)

انجام بزرگترین عملیات مبادله جاسوس بین غرب و شرق

مقامات رسمی آمریکا و آلمان شرقی بزرگترین عملیات تبادل جاسوس های شرق و غرب را بعد از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون بر روی پل میان آلمان شرقی و غربی انجام دادند. در جریان این عملیات ۴ جاسوس شرق در مقابل ۲۵ جاسوس غرب مبادله شدند. مقامات آمریکایی اعلام کردند برنامه ریزی برای این مبادله ۳ سال به طول انجامید و در جریان مبادله جاسوس ها شوروی فقط به طور غیر مستقیم درگیر بوده است.(۴)

منابع:

۱٫ کیهان، ۲۲ خرداد ۶۴، ص ۲
۲٫ اطلاعات، ۲۲ خرداد ۶۴، ص ۲
۳٫ جمهوری اسلامی، ۲۲ خرداد ۶۴، ص ۲
۴٫ کیهان، ۲۲ خرداد ۶۴، ص ۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + شش =