کد خبر : 97065
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۸:۲۰
-

روز قدس، روز دفاع از انسانیت است

روز قدس، روز دفاع از انسانیت است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از تنکابن۲۴، سیدامیر حسینی‌جو در سخنرانی مراسم روز قدس شهرستان تنکابن با بیان اینکه ما در ایران اسلامی زندگی می‌کنیم که به نام شیعه مزین است، اظهار کرد: شیعه یعنی چه و ما از چه کسی پیروی می‌کنیم؟ و برای چه کسی عزاداری و سوگواری می‌کنیم؟ آنچه که در

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از تنکابن۲۴، سیدامیر حسینی‌جو در سخنرانی مراسم روز قدس شهرستان تنکابن با بیان اینکه ما در ایران اسلامی زندگی می‌کنیم که به نام شیعه مزین است، اظهار کرد: شیعه یعنی چه و ما از چه کسی پیروی می‌کنیم؟ و برای چه کسی عزاداری و سوگواری می‌کنیم؟ آنچه که در این ایام لازم است به آن توجه کنیم، شناخت نسبت به مولا امیرالمومنین است.

وی حضرت علی (ع) را خداوند سخن بر منبر، پرستش در محراب، کار در زمین، پیکار در صحنه، مسؤولیت در جامعه دانست و گفت: بعضی‌ها دنبال الگو در خارج از مرزها می‌گردند و بعضی‌ تا مسؤولیت ندارند انقلابی‌اند و تا به مسؤولیت می‌رسند، محافظه کار می‌شوند اما علی (ع) حتی وقتی مسؤولیت داشت، انقلابی‌تر از زمان گذشته بود.

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن افزود: ما باید نسبت به مولای خودمان شناخت و بصیرت داشته باشیم. مولا امیرالمومنین به فرموده رهبری سخت‌ترین دوران تاریخ را طی کرد ما باید این شخصیت را بشناسیم تا بتوانیم امروز را درک کنیم.

وی با بیان اینکه برای درک تاریخ اسلام، شناخت شخصیت علی (ع) از اوجب واجبات است، یادآور شد: این شخصیت ۲۳ سال همراه پیغمبر بود بدون اینکه اعتراض و شکایتی داشته باشد و ۲۵ سال به لحاظ شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه آن زمان و عدم بصیرت مردم، سکوت معنادار می‌کند تا نهال اسلام دچار تفرقه و جدایی نشود.

حسینی‌جو متذکر شد: بعد از پنج سال خلافت حضرت علی (ع)، وقتی مردم وارد شدند، اعتراض نکرد و پذیرفت چون مسئولیت و شناخت و آگاهی داشت.

وی ادامه داد: دشمنان علی (ع) قاسطین دشمنان بنیادی حکومت او، ناکثین همراهان سست بنیادی که بیعت را بخاطر آلودگی دنیا زیر پا گذاشتند و مارقین کج‌فهم‌ها و نادان‌هایی که به خیال تبعیت از قرآن، در مقابل قرآن مجسم ایستادند، هستند.

فرماندار ویژه تنکابن اضافه کرد: اینان دشمنان امیرالمومنین بودند چرا که منافع آنها باحضور حضرت علی به خطر می‌افتاد. امروز نیز همان است فقط شیوه عوض شده، قرآن‌های سر نیزه کماکان وجود دارد، باید شناخت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این شناخت را امام در سال ۴۲ داشت‌ وقتی در قم سخنرانی کرد و تذکر به رژیم داد و از خطری که اسلام را تهدید می‌کرد، صحبت کرد. امام تبعید را پذیرفت اما از حرفش کوتاه نیامد.

حسینی‌جو خطاب به پیروان معمار کبیر انقلاب اظهار کرد: شما باید متوجه واجه‌هایی که از زبان امام خارج می‌شود، باشید. امام بر پیروزی مستضعفان بر مستکبران، امید داشت.

وی یادآور شد: کسی باورش نمی‌شد امام حکومت را تغییر دهد و امروز ۴۰ سال از انقلاب بگذرد. چه اتفاقی افتاد که مردم ۴۰ سال همراهی می‌کنند؟!

فرماندار ویژه تنکابن این اتفاقات را ریشه‌دار در تاریخ اسلام دانست و تصریح کرد: در خون شیعه انقلابی‌گری و همراهی با صف حق و جدایی از صف باطل و مبارزه با ظلم در همه‌ تاریخ اسلام نهادینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: جهان و سران صهیونیست ببیند که عاشقان ولایت امیرالمومنین (ع) هرگز در تاریخ جنگ طلب نبوده‌اند و بلکه بر عکس می‌بینیم یهودیت و صهیونیست چه بلایی بر سر جامعه اسلامی و انسانی در طول تاریخ وارد کرده، کودک‌کشی، اختلاف، ظلم و ستم و… که ریشه در تاریخ دارد.

حسینی‌جو با بیان‌ اینکه امروز نیز گوساله سامری توسط نتانیاهو و شخصیت‌های همچون او ساخته می‌شود، گفت: امروز این گوساله اشکال دیگری همچون ایران و اسلام هراسی دارد.

وی روز قدس را روز دفاع از جهان‌اسلام و انسانیت دانست و عنوان کرد: بیت‌المقدس خواستگاه همه‌ی ادیان مسیحیت، اسلام و یهودیت است. آنها این برنامه را دارند چون‌ نفاق در وجود یهودیت پایانی ندارد.

این مسئول با بیان اینکه داعش گروه خودفروخته‌ای است که سیاست‌های اسرائیل را به نام اسلام انجام می‌دهد، متذکر شد: در کشور نیز دامنه این اختلافات را با ناامید کردن مردم نسبت به نظام و مسئولین، گسترش می‌دهند.

حسینی‌جو با اشاره به اینکه کمبودهایی هست و کسی کتمان نمی‌کند، یادآور شد: ما در جنگی که امکانات نداشتیم، ایستادیم و امروز مفتخریم برای دفاع از جهان اسلام و سرزمین پهناور ایران اسلامی آمادگی مقابله با همه‌ی جهان استکبار را داریم‌ و به فرموده رهبری، یک موشک جوابش ده‌ها موشک خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه امروز اسرائیل تمام تلاشش را می‌کند تا جهان را مقابل ما قرار دهد، گفت: آنان از ایدئولوژی پویای ایران اسلامی نگران هستند. ما شروع کننده‌ی جنگ نیستیم اما دفاع حق ما است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =