کد خبر : 97124
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
-

ثبت ۱۱موقوفه جدید در مازندران

ثبت ۱۱موقوفه جدید در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در گفت‌وگو  بیان اینکه تعداد موقوفات در سال جاری اظهار کرد: ۱۱ وقف جدید در مازندران انجام شد که بیشتر آنها در شهرستان های نوشهر و آمل بوده است. وی ادامه داد: احداث مسجد، بیشترین موضوع موقوفات و نیات اهدا موقوفه در سال ۹۷ در دیار علویان، صورت

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در گفت‌وگو  بیان اینکه تعداد موقوفات در سال جاری اظهار کرد: ۱۱ وقف جدید در مازندران انجام شد که بیشتر آنها در شهرستان های نوشهر و آمل بوده است.

وی ادامه داد: احداث مسجد، بیشترین موضوع موقوفات و نیات اهدا موقوفه در سال ۹۷ در دیار علویان، صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: شهرستان های آمل و نوشهر هر کدام دو موقوفه و بابلسر، میاندرود، رامسر، ساری، بخش لاریجان آمل، نکا و نور هر کدام یک موقوفه در سال جدید داشتند.

وی بیان کرد: نیت های واقفین در رامسر، قرآنی و هادی شهر بابلسر، احداث مدرسه و ساری، احداث زینبیه و لاریجان آمل، جاده سازی و نکا، دارالقرآن و تربیت نیروهای قرآنی و نور، فعالیت‌های قرآنی و میاندرود، توسعه امامزاده حسن و آمل یک مورد به مسجد و در نوشهر نیز یک مورد آن به مسجد و دیگری کمک به امامزاده یحیی و فقرای مستحق آن روستا و بهداشت و قرآن است.

حیدری با اشاره به اینکه بیشترین نیات واقفان درباره عزاداری امام حسین(علیه السلام) در طی این سال ها صورت گرفت، گفت: ۱۴ هزار موقوفه و ۱۹۰ هزار رقبه و هزار و ۳۶۱ امامزاده در مازندران وجود دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 15 =