کد خبر : 97126
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
-

تغییر نیرو به معنی حذف افراد نیست

تغییر نیرو به معنی حذف افراد نیست

به گزارش قائم آنلاین،  احمد حسین‌زادگان پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان نکا مسئولیت فرمانداری را کاری پر استرس و پر مسئولیت خواند و اظهار کرد: بخش زیادی از خدمات مسئولان فشار روحی و روانی و محرومیت‌هایی که به واسطه مسئولیت از خودمان سلب می‌کنیم است. وی با تقدیر از

به گزارش قائم آنلاین،  احمد حسین‌زادگان پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان نکا مسئولیت فرمانداری را کاری پر استرس و پر مسئولیت خواند و اظهار کرد: بخش زیادی از خدمات مسئولان فشار روحی و روانی و محرومیت‌هایی که به واسطه مسئولیت از خودمان سلب می‌کنیم است.

وی با تقدیر از فعالیت‌های فرماندار سابق و تبریک به فرماندار جدید نکا، عباراتی مانند غیربومی را از جمله عبارت‌های نامأنوس مدیریت برشمرد و افزود: این بخشی‌نگری‌ها بخش زیادی از مشکلات را در درون کشور ایجاد کرده است.

معاون سیاسی‌ امنیتی استانداری مازندران در معرفی فرماندار جدید نکا، عبدالجواد توحیدی مقدم را ازجمله نیروهای اصیل وزارت کشور توصیف و خاطرنشان کرد: فرماندار جدید نکا از پایین‌ترین سطح تا فرمانداری، تمام مراحل را طی کرده و اگر شرایط اجباری حضور در استان‌های شمالی نبود مسئولیت‌های مهمی را در استان خود بر عهده می‌گرفت.

انتظار وفاق و استفاده از ظرفیت‌ها توسط فرمانداران
این مسئول اختلاف نظر در جابجایی نیروها را حق طبیعی افراد و شخصیت‌ها دانست و اضافه کرد: انتظاری که از فرمانداران می‌رود این است که به عنوان نماینده عالی دولت و نظام، فضای همدلی، وفاق، دوستی و نزدیکی با همه را در شهرستان ها ایجاد کرده و از همه ظرفیت‌های شهرستان استفاده کنند.

وی گفت: اگر در شهرستان‌ها خود را درگیر مسائل پیش پا افتاده کنیم حتی اگر موارد مهم هم باشد می‌توان با گفت‌وگو و معیار قرار دادن قانون، این مشکلات را حل کرد چراکه اگر هرکس به دنبال اثبات حق و جایگاه خود باشد، نتیجه به ضرر مردم بوده و مردم آسیب می‌بینند.

حسین‌زادگان خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان از سوی فرماندار جدید نکا شد و تصریح کرد: ما کارگزار نظام و دولت هستیم که ممکن است برخی اتفاقات در زمان ما بی‌افتند اما در زمان افتتاح آن نباشیم همچنین برخی اتفاقات در زمان قبل ما کار شده و در زمان ما به بهره‌برداری می‌رسد اما در مجموع همه این خدمات از آن دولت، نظام و مردم است.

وی افزود: ویژگی برجسته و نقاط قوت نظام ما آن است که همه امتیازات را به مردم دادیم و اگر کاری انجام می‌شود حتماً باید ابتدا برای رضایت خداوند و سپس مردم باشد بنابراین باید سطح رضایتمندی جامعه را بالا ببریم که این با روح تعاون و همدلی دستگاه‌های اجرایی اتفاق می‌افتد.

معاون استاندار مازندران تأکید کرد: مردم ما حق دارند که زندگی بهتری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی داشته باشند، در حوزه اقتصادی علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته لازم به بیان اینکه نتوانستیم شرایط مطلوبی را برای مردم فراهم کنیم، نیست.

حل همه مشکلات جامعه بر دوش دولت نیست
این مسئول اضافه کرد: در این دوره تلاش تاریخی با وجود تمام مشکلات برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم صورت گرفته اما می‌توان اعلام کرد که نهادهای دیگری مانند سپاه نیز برای رفع مشکلات مناطق محروم ورود کرده و این به این معنی است که همه به این نتیجه رسیده‌اند که باید مشکلات اقتصادی جامعه را حل کنند.

وی حل مشکلات جامعه را صرفاً بر دوش دولت ندانست و گفت: یکی با کمک کردن، یکی با عدم ایجاد مشکل، یکی با همراهی کردن و دیگری با ایجاد روزنه امید می‌توانند برای حل مشکلات تلاش کنند.

حسین‌زادگان متذکر شد: در سال‌های اخیر در شعارهای رهبر معظم انقلاب مسئله اقتصاد وجود داشته که نشان می‌دهد ما همچنان مشکلات اقتصادی داریم.

تکریم مردم در قالب حقوق شهروندی با تلاش بیشتر
وی در موضوع مشکلات اجتماعی نیز بیان کرد: باید فراتر از این دولت و آن دولت، یا این مسئول و مسئول قبلی به این نکته توجه کنیم که حاصل تلاش‌های ۴۰ ساله ما به اینجا رسیده که اکنون وضعیت ما در حوزه مسائل اجتماعی ازجمله اعتیاد و طلاق چندان تعریفی ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خواستار ورود همه دستگاه‌ها و نهادها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: با وجود مناطق حاشیه‌نشین و مناطق آلوده زنگ خطر به خصوص در زمینه اعتیاد مدت‌ها است که به صدا در آمده است.

این مسئول اضافه کرد: اگرچه در زمینه طلاق و اعتیاد اقدامات خوبی در استان توسط فرمانداران شهرستان‌ها صورت گرفته اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

وی گفت: اگر واقعاً قرار است برای مردم کار کنیم، یکی از ویژگی‌های آن احترام گذاشتن به مردم در قالب تکریم ارباب رجوع است، در شرایطی که در بسیاری از موارد بودجه نداشته و نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم اما می‌توانیم به مردم احترام گذاشته و در کنار اقناع‌سازی به مردم امید داد.

حسین‌زادگان با تأکید بر جدی گرفتن تکریم ارباب رجوع، اظهار کرد: در تعارض میان قانون و حقوق مردم می‌توان در بسیاری از امور به سمت حقوق و مردم غش کرده و به سمت رضایتمندی مردم حرکت کرد تا بتوان سطح نارضایتی‌های مردم را کاهش داد.

وی افزود: راه تکریم ارباب رجوع نیز پرتلاش بودن دستگاه‌های اجرایی است که شامل زودتر آمدن و دیرتر رفتن می‌شود چراکه این مسئولیت را قبول کردیم و باید در این مدت تصدی مسئولیت به مردم خدمات بدهیم.

خدمت به مردم، تنها شأن مسئولان
معاون استانداری مازندران با بیان اینکه مسئولان شأنی به جز شأن خدمت به مردم ندارند، بیان کرد: تغییر و جابجایی به معنی حذف افراد نیست بلکه برای فراهم کردن شرایط بهتر برای مردم و امری مرسوم است.

این مسئول اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید هرکسی ورود می‌کند باید مشی اعتدالی داشته باشد چراکه مشی اعتدالی است که دل‌ها را نرم کرده و همه را در کنار هم قرار داده و سود نهایی آن را نیز مردم می‌برند.

وی با تأکید بر استفاده از جوانان و بانوان در امور، گفت: بسیاری از مدیران بانوان هستند که در برخی حوزه‌ها از مردان نیز توانمندتر، سالم‌تر و دقیق بوده‌اند که در مجموع همه باید حول محور فرماندار برای رفع مشکلات شهرستان تلاش کنند.

حسین‌زادگان با بیان برعهده داشتن ۶۰ شورا در شهرستان توسط فرماندار، تصریح کرد: کار سختی است که توقع می‌رود همه ارکان قدرت در شهرستان از شخصیت‌های حقوقی، حقیقی و اجتماعی در این راستا کمک کنند.

وی افزود: از فرماندار توقع این می‌رود که برنامه‌محور بوده و از روزمرگی در شهرستان خلاصی پیدا کند چراکه احتیاج به برنامه زمانبندی شده داریم تا بدانیم در حوزه‌های مختلف در بازه‌های زمانی مشخص قرار است به کجا برسیم.

معاون استاندار مازندران شهرستان نکا را به لحاظ بافت جمعیتی، شهرستانی کارگری و کشاروزی توصیف و بیان کرد: اگر شبانه‌روزی در این شهرستان کار شود باز هم کم است چراکه مردم بی‌آلایش و پاک ین شهرستان ارزش بالاتر از این را دارند.

اختیار به فرماندار و پاسخگویی از فرماندار
این مسئول خواستار نظارت فرماندار بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی خود در شهرستان شد و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان مانند کارمندان فرماندار هستند و انتظار نداریم در مسائل اجرایی کسی در کار فرماندار دخالت کند.

وی گفت: همه ما براساس قانون، شرح وظیفه‌ای داریم و می‌توانیم نظر مشورتی بدهیم، این حق دولت است که کارگزار مد نظر خود را بکارد، چراکه به مردم قول، برنامه و شعار داده و باید به شعارهای خود عمل کند و بعد از مدتی نیز باید پاسخگو باشد.

حسین‌زادگان ادامه داد: نمی‌شود دیگران اختیار داشته باشند و فرماندار پاسخگو باشد، باید اختیار را به فرماندار داده و پاسخگویی را نیز از وی داشته باشیم البته کار مهمتر نیز پیگیری برای اجرایی کردن مصوبات از سوی فرماندار است چراکه در خیلی از موارد پول داده می‌شود اما سرعت و خدمت کافی متدسفانه وجود ندارد.

با هیچ سلیقه سیاسی تعارف نداریم
وی افزود: خیلی به گرایش‌های سیاسی توجه نمی‌کنیم چراکه اگر مردم مشکل داشته باشند و عامل آن من اصلاح طلب باشم تعارف نکرده و حتما آن نیرو را عوض می‌کنیم چراکه اگر حضور آن مسئول به منافع مردم آسیب برساند پس به منافع دولت نیز آسیب می‌رساند.

معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار مازندران گفت: برای پاسخ بهتر به مطالبات مردم احساس کردیم که باید جریان جدیدی را در استان ایجاد کنیم که متوقف هم نمی‌شود که اگر ببینیم در شهرستانی روند کار خوب انجام نمی‌شود بدون در نظر گرفتن مدت زمان مدیریت افراد نگاه نمی‌کنیم چراکه منافع ملت و نظام را بر منافع حزبی، جریانی، شخصی و فردی ارجح می‌دانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + پانزده =