کد خبر : 96922
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
-

بدون برجام هم می توان کشور را اداره کرد

بدون برجام هم می توان کشور را اداره کرد

به گزارش قائم آنلاین،  حسین سلاح ورزی در گفتگو در خصوص ادامه اقتصاد کشور منهای برجام اظهار داشت: آنچه که مراودات ما با کشورهای اروپایی و غیر اروپایی را شامل می شود مانند عدم خرید نفت، عدم ارائه تکنولوژی به ایران و برخی از مراودات تجاری دیگر، بعد از لغو برجام و خروج آمریکا از

به گزارش قائم آنلاین،  حسین سلاح ورزی در گفتگو در خصوص ادامه اقتصاد کشور منهای برجام اظهار داشت: آنچه که مراودات ما با کشورهای اروپایی و غیر اروپایی را شامل می شود مانند عدم خرید نفت، عدم ارائه تکنولوژی به ایران و برخی از مراودات تجاری دیگر، بعد از لغو برجام و خروج آمریکا از برجام بر روی ایران تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود: واقعیت این است که اگر استراتژی تعامل با کشورهای دوست به ویژه کشورهای هم جوار را بر اساس مبادلات مبتنی بر ارزهای محلی را پیگیری کنیم و می توانیم فرایند صادرات و واردات و تأمین نیازهای کشور و فروش محصولات مازاد در کشور را به خوبی دنبال کنیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه آنچه که بیش از تحریم های خارجی اقتصاد و تولید در کشور را آزار می دهد، تحریم‌های داخلی است عنوان کرد: بار مقرراتی امروز در کشور تحت عنوان موانع کسب و کار بیشتر از تحریم های اقتصادی باعث بروز مشکلات در اقتصاد و از کار افتادن چرخه های تولید در کشور شده است.

سلاح ورزی با تأکید بر اینکه متولی اصلی بهبود شرایط کسب و کار و افزایش تولید سه قوا هستند عنوان کرد: اگر اراده، اجماع و یک عزم جدی برای بهبود شرایط کسب و کار در کشور به وجود آید، می توانیم امیدوار باشیم که از گردنه و پیچ اقتصادی به سلامت عبور خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: اگر دولت به بخش خصوصی به عنوان جزئی از ملت اعتماد کرده و در تصمیم سازی های خود از تجربیات فعالین اقتصادی در این بخش استفاده کرده و به آنها بها بدهد، با توجه به مصلحت ملی که از طرف بخش خصوصی قابل درک است می توان مشکلات اقتصادی را پشت سر گذاشت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی در ادامه افزود: خوشبختانه با توجه به مواضع اصولی ایران خیلی زا کشورهای متحد آمریکا در بحث تحریم ها مقابل آمریکا ایستاده اند و هرچند تحریم هایی از سوی آمریکا وضع شود اما کشورهای دنیا دیگر زیر بار اجرای آنها نخواهند رفت و امکان ایجاد مجدد دیوار تحریم ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

سلاح ورزی در ادامه با تأکید بر جنگ روانی اقتصادی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: تلاطم هایی که در بازار سرمایه، ارز و مسکن بعد از خروج ترامپ از برجام به وجود آمد در حقیقت همان جنگ روانی با اوضاع اقتصاد کشور بود که آمریکا علیه ایران به راه انداخت تا بتواند در ادامه امتیازات بیشتری از ایران بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − پانزده =