کد خبر : 96940
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
-

افزایش قیمت طلا در بازار

افزایش قیمت طلا در بازار

به گزارش قائم آنلاین، در خصوص وضعیت حال حاضر بازار طلا با توجه به تعطیلات و ایام ماه رمضان اظهار کرد: ماه رمضان هیچ تأثیری در قیمت طلا نمی‌تواند داشته باشد. وی افزود: برخلاف افکار عموم مردم، نه ماه رمضان و نه ماه محرم هیچ تأثیری در قیمت طلا ندارد، البته در گذشته، به دلیل

به گزارش قائم آنلاین، در خصوص وضعیت حال حاضر بازار طلا با توجه به تعطیلات و ایام ماه رمضان اظهار کرد: ماه رمضان هیچ تأثیری در قیمت طلا نمی‌تواند داشته باشد.

وی افزود: برخلاف افکار عموم مردم، نه ماه رمضان و نه ماه محرم هیچ تأثیری در قیمت طلا ندارد، البته در گذشته، به دلیل کاهش مراسمات و جشن‌ها طی این ایام، بازار متأثر می‌شد اما امروزه این موضوع اثرگذار نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران تصریح کرد: ظرف مدت دو روز تعطیلات اخیر نه تنها شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا نبودیم بلکه با افزایش ۲۵ هزار تومانی هر مثقال طلا مواجه بودیم.

نصیری خاطرنشان کرد: البته این افزایش قیمت نه تحت تأثیر اونس جهانی صورت گرفته بلکه متأثر از نوسانات قیمت دلار در بازار داخلی است.

وی اضافه کرد: با تعطیلی بانک‌ها و افزایش وسعت فعالیت در بازار آزاد با افزایش قیمت دلار و از سوی دیگر قضیه برجام و شایعات افزایش تحریم‌ها و در نهایت افزایش قیمت دلار، علی‌رغم تعطیلی بازار داخلی، شاهد افزایش قیمت طلا در بازار داخلی هستیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران ضمن اشاره به افزایش ۳۰ هزار تومانی قیمت سکه در بازار، گفت: قیمت حال حاضر هر سکه تمام بهار آزادی دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و به تبع آن قیمت نیم سکه نیز یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است.

نصیری تأکید کرد: بازار فعلی طلا بازاری بی‌نهایت بی ثبات و خطرناک است و به هیچ عنوان هیچ چیزی در این بازار مشخص نیست.

به گفته وی، با این وضعیت، خوب طبیعی است که مردم نسبت به خرید طلا شدیدا بی میل و بی اعتماد شده‌اند و لذا بازار طلا در رکود به سر می‌برد.

به گفته این فعال بازار طلا، با افزایش قیمت‌ها، تورم خود را در سه قالب طلا، مسکن و دلار نمایان و بروز خواهد کرد که این ظهور و بروز پس از گذر از این مراحل، خود را در قالب بازار خودرو و حمل‌ونقل نیز نشان داده است.

باید دید با افزایش کرایه کامیون‌داران، تاکسی‌ها و به تبع آن سایر بخش‌های حمل‌ونقل و در نهایت افزایش نه چندان دور از انتظار سایر اقلام بازار، دولت‌مردان چه تدبیری برای مهار غول بی شاخ‌ودم تورم در ماه‌های اخیر خواهند کرد؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =