کد خبر : 96602
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
-

کشف ۴۲ درصدی جرائم سایبری در مازندران

کشف ۴۲ درصدی جرائم سایبری در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ حسن محمدنژاد طی گفت‌وگویی اظهار کرد: کلاهبرداری و سایر جرائم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نیست، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه، عمدی و فریبکارانه توسط افرادی سودجو برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون ‌است. رئیس پلیس فتا مازندران، توسل به روش‌های متقلبانه،

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ حسن محمدنژاد طی گفت‌وگویی اظهار کرد: کلاهبرداری و سایر جرائم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نیست، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه، عمدی و فریبکارانه توسط افرادی سودجو برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون ‌است.

رئیس پلیس فتا مازندران، توسل به روش‌های متقلبانه، سوء نیت و قصد فریب را از جمله خصوصیت کلاهبرداران در فضای مجازی و حقیقی عنوان کرد و افزود: بیشتر این افراد دارای قدرت بیان و جذب فوق العاده‌ای هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه‌های خود اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

محمدنژاد با اشاره به این که در دوماهه اول سال جاری برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص بالاترین جرائم سایبری را در استان شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: نشر اکاذیب و هتک حیثیت، کلاهبرداری رایانه‌ای، هک سامانه‌ها و مزاحمت‌های اینترنتی به ترتیب در اولویت سایر جرائم سایبری استان قرار دارند.

محمدنژاد از کشف ۴۲ درصدی جرائم در سطح استان طی این مدت خبر داد و با تاکید بر رعایت هشدارهای پلیس از سوی کاربران فضای مجازی، اظهار کرد: گسترش فضای مجازی علاوه بر موضوعات فوق تغییراتی را در جوامع به وجود آورده است که از جمله آن به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین را می‌توان اشاره کرد.

وی گفت: فضای مجازی با همه فوایدی که در افزایش آگاهی‌ها و توانمندی افراد جامعه دارد، می‌تواند تهدیدی جدی نیز باشد که برای تبدیل تهدیدها به فرصت و استفاده بهینه از آن می‌توان با حرکت در مسیرهای قانونی و توجه به هشدارهای کارشناسان امر در استفاده درست از این فناوری گام برداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =