کد خبر : 96616
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
-

وجود مشکلات اساسی ناشی از آلودگی محیط زیست در مازندران

وجود مشکلات اساسی ناشی از آلودگی محیط زیست در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، علی اسماعیلی در تذکر شفاهی به وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون مهم ترین دغدغه آموزش و پرورش ساماندهی نیروهای آموزشی بوده ضمن اینکه حدود یکصد هزار معلم کمبود داریم، چرا برای جذب نیروی مورد نیاز در این حوزه اقدام نمی شود. نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای

به گزارش قائم آنلاین، علی اسماعیلی در تذکر شفاهی به وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون مهم ترین دغدغه آموزش و پرورش ساماندهی نیروهای آموزشی بوده ضمن اینکه حدود یکصد هزار معلم کمبود داریم، چرا برای جذب نیروی مورد نیاز در این حوزه اقدام نمی شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس جمهور ادامه داد: اقتصاد مهم ترین مشکل امروز جامعه است چرا در این مورد اقدام نمی شود؟ چرا از افزایش بی رویه قیمت ارز جلوگیری نمی شود و در تصمیم گیری ها از کارشناسان و خبرگان کمک گرفته نمی شود.

وی در تذکر به وزیر نیرو خاطرنشان کرد: مشکل امروز استان مازندران کمبود آب کشاورزی است، گناه آن ها چیست که برای تولیدات کشاورزی باید به دنبال آب و سوخت بگردند، چرا برای حل مشکل آن ها اقدام نمی شود، چرا برای اتمام پروژه سد هراز اقدامی صورت نمی گیرد.

اسماعیلی در تذکر به وزرای کشور و نیرو یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی استان مازندران آلودگی محیط زیست است که در اثر تولید زباله و فاضلاب به یک تهدید تبدیل شده است، چرا برای مدیریت پسماند و فاضلاب این استان اقدام اساسی صورت نمی گیرد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکر به رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور بزرگ بودن بدنه دولت است که بیش از ۸۵ درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص داده است چرا برای کوچک سازی و واگذاری تصدی های قابل واگذاری دولت اقدامی صورت نمی گیرد.

اسماعیلی در ادامه خطاب به رؤسای قوه سه گانه، اعضای هیأت دولت و مدیران گفت: اگر می خواهیم مشکل جوانان حل شود لازم است ضریب امنیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در اقتصاد کشور را بالا برده و فضا را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی مساعد کنیم همچنین باید موانع برای صادرات کالا حل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه راه اندازی بانک توسعه که از طریق پرداخت وام کم بهره به صنایع و بخش تولیدی کمک می کند را ضروری دانست و افزود: اگر می خواهیم در عرصه اقتصاد با کشورهای همسایه رقابت کنیم باید با اصلاح و وضع قوانین راهگشا گام هایی بزرگ برداریم.

وی افزود: اگر نگران بنگاه های کوچک تولیدی در کشور هستیم باید در قانونگذاری، اجرای آن و نظارت بر اجرای قوانین با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که به عنوان یک اختلال جدی است مقابله کنیم.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به بحران خشکسالی و منازعات محلی ناشی از کم آبی، هجوم ریزگردها به شهرها، انباشت زباله ها در دل کوه و جنگل و سرریز شدن شیرابه های خانگی و صنعتی به سفره های آب زیرزمینی و رودخانه ها که سلامت را تهدید می کند، عنوان کرد: اگر برنامه اجرایی در این خصوص تدوین نشود قطعا امنیت ملی کشور ما نیز تهدید می شود و نسل آینده در مورد نمایندگان و مسئولان امروز کشور قضاوت خوبی نخواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که در استان های حاشیه دریای خزر با میزان بارش جوی قابل قبول روبرو هستیم اما مازندران و گیلان نیز بحران کم آبی دارد البته در استان های خشک و جنوب کشور قطعا شرایط سخت تر است از این رو باید از اندوخته های دیگران بهره بگیریم چرا که تنها کشور دچار بحران آبی نیستیم و باید استفاده از منابع آبی اصلاح شده و به مردم آموزش و آگاهی در این زمینه داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − سیزده =