کد خبر : 96608
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
-

سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات اسرائیل همکاری با دشمنان است

سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات اسرائیل همکاری با دشمنان است

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ساری اظهار کرد: اهمیت و فضیلت ماه مبارک رمضان بسیار مهم است که ابعاد مختلفی را می‌توان در این ماه بررسی کرد تا به این مهم دست یافت. وی افزود: در آخرین جمعه ماه شعبان پیامبر اکرم از فضیلت و اهمیت

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ساری اظهار کرد: اهمیت و فضیلت ماه مبارک رمضان بسیار مهم است که ابعاد مختلفی را می‌توان در این ماه بررسی کرد تا به این مهم دست یافت.

وی افزود: در آخرین جمعه ماه شعبان پیامبر اکرم از فضیلت و اهمیت این ماه بر امت خود خطبه می‌خواند که در میان آن امیرالمومنین از بهترین عمل در این ماه که از عظمت و بزرگی برخوردار است، نفس کشیدن در این ماه تسبیح خداست.

قاسمی با اشاره به اینکه دوری از گناه بهترین کار در این ماه است، گفت: سه نوع روزه داریم، که چند چیز باعث بطلان آن می‌شود خوردن و آشامیدن و سر به زیر آب قرار دادن همچنین اعضا و جوارح هم باید روزه داشته باشند و فکر گناه هم باید ترک شود، با تقوا بودن و به سمت و سوی گناه نرفتن با تحمل گرسنگی اعضا و جوارحش باید روزه دار باشد.

امام جمعه موقت ساری خاطرنشان کرد: خدا از برکت این ماه شیطان را به زنجیر کشیده است تا دو عصمت در این ماه حفظ شود نفس اماره و ترس از جهنم که در این ماه خدا درهای جهنم را مسدود کرده است.

امام جمعه موقت ساری اضافه کرد: روزه گرفتن چهره شیطان را سیاه می‌کند صدقه دادن کمر شیطان را می‌شکند، استغفار از درگاه خدا رگ حیاتی شیطان را قطع می‌کند. که بنده‌های خوب خدا قدر این ماه را بدانند و با خدا طرف حساب شوند.

وی با بیان اینکه فضائل این ماه بسیار زیاد است در روز و شب ماه مبارک رمضان روز جمعه نسبت به روزهای ماه‌های دیگر برتری دارد،تصریح کرد: اگر کسی شب جمعه از دنیا برود خدا اجر و مزد شهید را به او عطا می‌کند و با امان نامه مبعوث می‌شود به‌خصوص در ایام ماه مبارک زمان هم همین‌طور است.

قاسمی با اشاره به اینکه پیشه کردن تقوا عمل مهمی است، افزود: در ایام شب‌های قدر که در پیش رو داریم باید قدر این فرصت که در قرآن به آن اشاره شده و کسی که بتواند شب قدر را درک کند خداوند هزار ماه عبادت را که با عمر یک انشان برابری می‌کند را از او قبول کرده است.

وی گفت: روح اعظم در آن شب به زمین آمده و شبی است که مقدرات یک سال انسان و آنچه که باید اتفاق بیفتد ثبت و ضبط می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: روایت داریم اهل بیت ایام شب‌های قدر بساط خواب را جمع می‌کردند به گونه‌ای که حتی کودکان نمی‌خوابیدند تا لیالی قدر را درک کنند، هر کسی در شب نوزدهم در مقابل خدا طلب مغفرت کند خداوند گناهانش را می‌بخشد به غیر از دو قشر که کسی که شارب‌الخمر و کسی که قطع رحم کرده باشد گناهانشان بخشیده نمی‌شود.

امام جمعه موقت شهرستان ساری با اشاره به ایام سوگواری امیرالمومنین اظهار کرد: روز قیامت به دستور پیامبر کلیدهای بهشت و جهنم در دست امیرالمومنین قرار دارد و در مقابل شراره‌های آتش دوزخ نور وجودی مولای ما آتش دوزخ را خاموش می‌کند، شیعیان باید به خودشان ببالند که این چنین مولایی دارند.

قاسمی با اشاره به قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ اظهار کرد: این واقعه ای بسیار مهم بود که در طی کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ شاه به ایران برگشت و این مسئله را مدیون آمریکا و انگلیس دانست و پس از مدتی آرام ارام دستورالعمل‌های غربی را در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از مدتی لایحه‌ها مورد مخالفت علمای اسلام قرار گرفت چرا که قرآن و اسلام را به طور کامل حذف می‌کرد، امام راحل میدان‌داری و همه چیز را سرکوب کردند و به پیروزی انقلاب ختم شده است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه در اوج محبوبیت و عزت امام ما در ۱۴ خرداد از این عالم خاکی رخت بربست، گفت: مردم به خیابان‌ها آمدند و بیش از ۱۰ میلیون جمعیت در تشییع جنازه شرکت کردند که در طول تاریخ با شکوه‌ترین واقعه بود، او رفت و انقلاب اسلامی را به یادگار گذاشت.

وی گفت: انتخاب رهبری توسط خبرگان رهبری معجزه‌ای بود که برای نظام رخ داد هر چند ایشان در ابتدا امتناع کرده و سپس با توکل بر خدا به‌طوری که به دین و آیینش آسیبی نرسد، پذیرفتند که در مقام رهبری قرار بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − پنج =