کد خبر : 96600
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
-

اجازه بی‌بند و باری را به کسی نمی‌دهیم

اجازه بی‌بند و باری را به کسی نمی‌دهیم

به گزارش قائم آنلاین، جت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه در جمع نماز گزاران نوری در مصلی الغدیر این شهرستان با توصیه به تقوی الهی، انجام واجبات، ترک محرمات و دوری از گناه، اظهار کرد: از صفات مومنان امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها است. وی افزود: قاطبه عذاب‌ها، بلاها و سختی‌ها ناشی

به گزارش قائم آنلاین، جت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه در جمع نماز گزاران نوری در مصلی الغدیر این شهرستان با توصیه به تقوی الهی، انجام واجبات، ترک محرمات و دوری از گناه، اظهار کرد: از صفات مومنان امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها است.

وی افزود: قاطبه عذاب‌ها، بلاها و سختی‌ها ناشی از ترک امر به خوبی‌ها است، باید خود را مکلف به امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها بکنیم تا اثرات آن را در زندگی خود ببینیم.

امام جمعه شهرستان نور، با اشاره به نزدیکی به ایام شهادت امام علی (ع) تصریح کرد: جاذبه علی(ع) نیرو آفرین است، در سایه عشق به نخستین شخصیت شجاع عالم تشییع حصارها را بشکنید، دوستداران امام علی(ع) حرف و شعارشان این است اگر آن حضرت با شمشیر بینی ما را قطع کند هرگز با او دشمنی نمی‌کنیم اما منافق اگر همه عالم را به او بدهند دوستدار علی(ع) نمی‌شود.

احمدی خاطر نشان کرد: بهترین شب‌های سال، لیالی قدر است که در حقیقت اندازه‌گیری اعمال و رقم خوردن سرنوشت یک‌سال آینده است، شب آمرزش گناهان و معاصی است.

خطیب جمعه شهرستان نور بیان کرد: افرادی که در دل کینه و دشمنی دارند، کسانی که قطع رحم کردند، تارک الصلاة هستند در شب قدر هم بخشیده نمی‌شوند.

وی نماز جمعه را بالاترین پایگاه سیاسی، اجتماعی دانست و گفت: شما مومنان باید این ایام و همواره به نماز و جماعت به ویژه نماز جمعه اهتمام داشته و مساجد و مصلی را با حضور خود پر کنید.

امام جمعه شهرستان نور ایام عزای یعسوب‌الدین، مولی الموحدین، ارتحال امام (ره) را تسلیت گفت و و قیام ۱۵ خرداد افزود: رهبری معظم انقلاب به درستی فرمودند که امام(ره) یک حقیقت همیشه زنده تاریخ است، امام شخصیتی دور اندیش، دشمن شناس، آگاه بودند که در مقابل استکبار ایستادند و خالصانه قیام کردند و دنیا را بیدار کردند.

احمدی تصریح کرد: نقطه مشترکی بین شهادت حضرت علی(ع)، ۱۵ خرداد، پیروزی انقلاب وجود دارد و آن مبارزه با دشمن، استبداد و استکبار و داشتن خودباوری برای به صحنه آوردن ظرفیت‌های داخلی است، امام حرکت و قیام خود را از ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز کرد، ۱۵ خرداد، روز پاشیدن بذر نهضت و انقلاب اسلامی و آغاز حرکت روحانیت شیعه و بهترین سند مبارزه با استکبار خارجی و استبداد داخلی بود.

خطیب جمعه شهرستان اظهار کرد: استراتژی امام(ره) گسترش نفوذ اسلام در جهان بود، در قبل از انقلاب تعداد محدودی مسجد در آمریکا وجود داشت اما امروز بیش از ۳ هزار مسجد، بیش از ۲ هزار موسسه اندیشه‌های اهل سنت و بیش از هزار موسسه اندیشه‌های شیعه را در این کشور ترویج می‌کنند، استراتژی امام راحل خشکانیدن اندیشه لیبرالیسم، کمونیست و نهضت سرمایه‌داری بود که فرمودند امروز اسلام به تمامه در مقابل کفر ایستاده است.

وی افزود: امام راحل در بیانات خود دارند که ما می‌توانیم در مقابل تجاوز آمریکا بایستیم، دندان‌هایش را خرد کنیم همه ملت ما دشمن شماره یک خود را آمریکا می‌دانند، داغی که ملت ایران به داغ آمریکا وارد کرده هیچ‌کس نکرده است، ابرقدرت‌ها از دست ما سیلی خورده اند ما با ابرقدرت‌های عالم هرگز کنار نخواهیم آمد، این بیانات همان گسترش نفوذ اسلام و ایستادگی در مقابل استکبار را تداعی می‌کند.

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: وظیفه امروز ما که شاگرد مکتب امام(ره) هستیم این است که از امام(ره) که در لباس مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای ظهور پیدا کرد، تبعیت کنیم، ایشان همان تفکر، اندیشه و عمل امام را تمام قد در مقابل استکبار پیاده می‌کنند و در مقابل استکبار هم فرمودند این‌ها قابل اعتماد نیستند و هدفشان براندازی نظام است.

احمدی به فضای باز دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب اشاره کرده و افزود: صریح‌ترین انتقادها را دانشجویان مطرح کردند حتی نسبت به دستگاه‌هایی که منتسب به رهبری هستند با این حال برخی ادعا دارند آزادی وجود ندارد، رهبری در این جلسه فرمودند کشوری که باید به رشد و بالندگی برسد باید آزادی بیان، اندیشه در آن وجود داشته باشد، بنابراین مسؤولان باید از نقد منصفانه استقبال کنند، رسانه‌ها و منتقدان هم نقد منصفانه کنند زیرا نقد مغرضانه قطعا سازندگی ندارد، نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه باید در دستور کار همه باشد.

امام جمعه شهرستان نور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آماده‌سازی فضا برای پذیرش مسافران، تصریح کرد: استان‌های شمالی آسیب‌پذیر است، برخی قوانین نظام و کشور را محترم نمی‌شمارند و از قانون تجاوز می‌کنند، ما پذیرای همه هستیم اما از امکانات و فضا استفاده صحیح بکنند، اجازه به بی‌بند و باری را به کسی نمی‌دهیم، حقوق حیوانات را هم رعایت می‌کنیم اما نباید با حیوانات و سگ محشور شد، این ولنگاری فکری و فرهنگی است که سگ را از فرزندان خود بیشتر دوست داشته باشند، مردم ما به این افراد اجازه جولان دادن در منطقه را نمی‌دهند.

وی با درخواست از علما برای آگاه کردن مردم افزود: عادت‌هایی در منطقه وجود دارد که پسندیده نیست و علما و شخصیت‌های تاثیرگذار باید مردم را آگاه کنند.

احمدی مدیریت جمعی همراه با تفکر جهادی و شایسته سالاری را رافع مشکلات جامعه دانست و تاکید کرد: ما نیازمند شایسته سالاری در مدیریت هستیم اگر مدیران، تلاش‌گر و با تقوی بودند و جهادی عمل کرده و نشاط را در جامعه ایجاد کردند، مردم همراه آنان هستند.

خطیب جمعه نور در پایان ضمن دعوت از مومنان برای حضور در مراسم شب‌های قدر و بهره‌مندی از فیوضات آن، از همه مردم با هر سلیقه و وابستگی حزبی و جناحی دعوت کرد تا به منظور گرامی‌داشت روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت کرده و وحدت و انسجام و استکبار ستیزی را به دنیا نشان دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 15 =