کد خبر : 95619
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۰۰
-

دیدار مقامات ایرانی و عربستانی

دیدار مقامات ایرانی و عربستانی

به گزارش قائم آنلاین،رخدادهای ۲۹ اردیبهشت ۶۴ چکیده: آیت الله منتظری: علمای مجلس اعلا موظفند ارتباط خود را با مجاهدین عراقی گسترش دهند. ناطق نوری: زمان دقیق انتخابات ریاست جمهوری هنوز مشخص نیست. اولین دور مذاکره وزرای خارجه ایران و عربستان انجام شد. شهردار تهران: ۳۰ شرکت خارجی آمادگی خود را برای احداث متروی شهر

به گزارش قائم آنلاین،رخدادهای ۲۹ اردیبهشت ۶۴

چکیده:

  • آیت الله منتظری: علمای مجلس اعلا موظفند ارتباط خود را با مجاهدین عراقی گسترش دهند.

  • ناطق نوری: زمان دقیق انتخابات ریاست جمهوری هنوز مشخص نیست.

  • اولین دور مذاکره وزرای خارجه ایران و عربستان انجام شد.

  • شهردار تهران: ۳۰ شرکت خارجی آمادگی خود را برای احداث متروی شهر تهران اعلام کردند.

دیدار سخنگوی مجلس اعلاء با آیت الله منتظری

حجت الاسلام سید محمد باقر حکیم سخنگوی مجلس اعلاء انقلاب اسلامی عراق با ایت الله منتظری در قم دیدار کرد و در مورد نهضت اسلامی عراق و مشکلات موجود گزارش مشروحی را به نظر ایشان رساند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: این وظیفه علمای مهاجر عراقی در مجلس اعلای عراق است تا می توانند ارتباط خود را با مبارزین و مجاهدین داخل عراق بیشتر و محکمتر نمایند و از هر راهی که می شود امکانات مادی و معنوی را برای ادامه نهضت اسلامی تا پیروزی نهائی در اختیار آنان قرار دهند.

آیت الله منتظری از مسئولین مربوطه خواست اگر در راه رسیدن برادران مجاهد و مبارز عراقی به اهداف خود موانعی وجود دارد در رفع آنها همه گونه همکاری را بنمایند و این معنا را وظیفه خود بدانند.(۱)

ناطق نوری: گشت امر به معروف و نهی از منکر تاکنون موفق بوده است

حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور دیروز با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی به سئوالات خبرنگاران جواب داد.

وزیر کشور در این مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: لایحه مربوط به انتخابات ریاست جمهوری شور دوم خود را در مجلس می گذراند و تا زمانی که این لایحه به تصویب نرسد نمی توانیم تاریخ دقیق انتخابات را مشخص نمائیم.

وی افزود: مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از اوایل مرداد ماه آغاز خواهد شد و تمام کسانی که بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری دارای شرایط لازم باشند می توانند خود را کاندیدا کنند. و فرمانداری ها نیز موظفند که از هر حزب و گروهی که منع قانونی نداشته باشد برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

وزیر کشور در مورد شرایط نهضت آزادی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری که شامل انتشار مجدد روزنامه میزان و گشایش دوباره دفترشان است گفت: روزنامه میزان توسط دادستانی انقلاب اسلامی تهران توقیف شده و تشخیص آن نیز بر عهده دادستانی است در مورد دفتر آنها نیز توسط دادستانی عمومی تهران بسته شده و به آنها گفته شده اگر مردم را تحریک نکنند می توانند دفترشان را باز کنند. به نظر من زمینه برای باز شدن دفاتر نهضت آزادی وجود دارد.

وزیر کشور در مورد گشت های امر به معرف و نهی از منکر نیز گفت: گشت امر به معروف و نهی از منکر تاکنون عملکرد موفقی داشته و متخلفین لجوج را دستگیر و تحویل دستگاه قضائی نموده که اجرای تعزیرات در مورد آنها می تواند در امر مبارزه با منکرات به طور فعال تر برخورد نمایند.(۲)

دیدار سعودالفیصل و دکتر ولایتی

سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان که به کشورمان سفر کرده است دیروز با دکتر ولایتی وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر ولایتی در این دیدار در رابطه با جنگ تحمیلی به تفصیل جنایات رژیم حاکم بر عراق را برشمرد و ضمن اشاره به نقض مقررات بین المللی از سوی عراق و آتش افروزی های این رژیم در منطقه گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در این جنگ ثابت و قاطع بوده و تا تحقق اهداف مشروع خود که متضمن منافع همه کشورهای منطقه نیز هست به دفاع عادلانه خود ادامه می دهیم. سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان نیز در این دیدار تاکید کرد مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل شود. در این ملاقات همچنین همکاری دو کشور در سازمان اوپک نیز مورد تاکید قرار گرفت.

تاکید شهردار به ساخت سریع متروی تهران

آقای حبیبی شهردار تهران که به منظور بازدید از کارخانه واگن پارس به اراک سفر کرده بود در مورد نتایج مذاکراتش با مسئولین کارخانه – که انتظار می رود واگن قطارهای متروی تهران را تامین کند- گفت: ما معتقدیم که متروی تهران بایستی با استفاده از حداکثر امکانات موجود مملکت احداث شود. وی با بیان این که تاکنون متجاوز از ۳۰ شرکت خارجی برای اجرای طرح متروی تهران به وزارت کشور پیشنهاد داده اند گفت: وزارت کشور و شهرداری تهران مشغول بررسی پیشنهادهای ارائه شده است. شهردار تهران اظهار امیدواری کرد با کمک های مالی مردم تهران هر چه سریعتر عملیات اجرائی مترو آغاز شود.(۴)

منابع:

۱٫ کیهان، ۲۹ اردیبهشت ۶۴، ص ۳
۲٫ جمهوری اسلامی، ۲۹ اردیبهشت ۶۴، ص ۱۱
۳٫ اطلاعات، ۲۹ اردیبهشت ۶۴، ص ۳
۴٫ اطلاعات، ۲۹ اردیبهشت ۶۴، ص ۴

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =