کد خبر : 95176
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
-

مقام سابق قطر: «معامله قرن» قدم به قدم با حمایت کشورهای بزرگ عربی در حال اجراست

مقام سابق قطر: «معامله قرن» قدم به قدم با حمایت کشورهای بزرگ عربی در حال اجراست

به گزارش قائم آنلاین،«حمد بن جاسم» نخست‌وزیر سابق قطر  سه‌شنبه در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی نوشت که «معامله قرن» قدم به قدم با حمایت کشورهای بزرگ عربی در حال اجراست. «معامله قرن» یک طرح پیشنهادی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی است که بر اجبار فلسطینیان

به گزارش قائم آنلاین،«حمد بن جاسم» نخست‌وزیر سابق قطر  سه‌شنبه در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی نوشت که «معامله قرن» قدم به قدم با حمایت کشورهای بزرگ عربی در حال اجراست.

«معامله قرن» یک طرح پیشنهادی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی است که بر اجبار فلسطینیان برای امتیازدهی به خصوص درباره وضعیت بخش شرقی قدس و زمینه‌سازی برای ائتلاف منطقه‌ای با مشارکت کشورهای عربی برای مقابله با مخالفان سیاست‌های واشنگتن و تل‌آویو تأکید دارد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بن جاسم در صفحه توییتر خود نوشت : «این همان معامله قرن است که قدم به قدم با حمایت و تأیید کشورهای بزرگ عربی اجرا می‌شود اما شما را به خدا بگویید بهای آن چیست؟»

بن جاسم با تأکید بر اینکه هیچ بهایی برابر با غفلت از مقدسات و حقوق ملی نیست، افزود که موضع من درباره راه‌حل مسالمت‌آمیز روشن است و آن حفظ حقوق فلسطینیان است.

نخست‌وزیر سابق قطر همچنین نوشت: «متأسفانه ما وارد تونل تاریکی در جهان عرب شده‌ایم نه تنها در این قضیه که البته از اهمیت زیادی نیز برخوردار است بلکه در تمامی قضایای عربی و بین‌المللی.»

بن جاسم در ادامه اشاره کرد که از ذکر اسامی کسانی که باعث به وجود آمدن چنین وضعیتی برای جهان عرب شده‌اند، خودداری می‌کند اما امیدوار است که این افراد هر چه زودتر سر عقل بیایند.

روز دوشنبه (دیروز) همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم ۵۹ نفر را شهید و بیش از ۲۷۰۰ نفر را زخمی کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =