کد خبر : 95314
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
-

فقر، تحصیل،‌ اعتیاد و مهاجرت از مهمترین معضلات جوانان

فقر، تحصیل،‌ اعتیاد و مهاجرت از مهمترین معضلات جوانان

به گزارش قائم آنلاین،محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه شورای ساماندهی امور جوانان در خصوص مشاوره‌های پیش، حین و پس از ازدواج اظهار داشت: باید دقت شود تا مشاوره اثرگذار باشد زیرا ما در طلاق از حد عادی عبور کرده‌ایم. به عبارت دیگر حدود ۴۰ درصد از ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود. وی ادامه داد:

به گزارش قائم آنلاین،محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه شورای ساماندهی امور جوانان در خصوص مشاوره‌های پیش، حین و پس از ازدواج اظهار داشت: باید دقت شود تا مشاوره اثرگذار باشد زیرا ما در طلاق از حد عادی عبور کرده‌ایم. به عبارت دیگر حدود ۴۰ درصد از ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود.

وی ادامه داد: با ادامه این روند طلاق‌ها فرزندان آنان دچار مشکلات فراوانی خواهند شد. باید مشاوره‌ها به درستی انجام شود تا آمار طلاق بالا نرود استاندار تهران گفت: این که بگوییم مشاوره تاثیری در دوام زندگی ندارد اشتباه است؛ لذا افرادی وجود دارند که مشاوره انجام داده‌اند ولی به طلاق منجر شده است.

مقیمی تصریح کرد: متاسفانه ما در خانواده و مدارس اقدامی درست برای مشاوره انجام نداده‌ایم. همه دسته‌های مرتبط با جوانان باید در زمینه این امر بحث‌های تخصصی انجام دهند و از طریق صدا و سیما سخنرانی،‌ مشاوره جمعی یا … باید برای پایین آوردن آمار طلاق استفاده کنیم و ایمان داشته باشیم که اثرگذار است.

وی اظهار داشت: مشاوره به دلیل آگاهی بخشیدن از طلاق جلوگیری می‌کند و اگر جوانان بدانند طلاق چه پیامدهایی دارد هیچگاه به آن روی نمی‌آورد زیرا طلاق یکی از منفورترین کارها است.

استاندار تهران افزود: در حال حاضر عده‌ای از جوانان نمی‌دانند زندگی چیست و چطور باید زندگی کنند. در حال حاضر باید فکری به حال افرادی که سن ازدواج‌شان نزدیک است کنیم. همه ما در دستگاه‌‌ها و سازمان‌ها که به کار فرهنگی مشغولیم باید بحث  مشاوره را مطرح کنیم.

مقیمی گفت: کانو‌ن‌های فرهنگی مساجد مکان مناسبی برای مشاوره است و در حال حاضر که ماه رمضان نزدیک است مشاوره باید توسط اندیشمندان صورت گیرد. در حال حاضر وعاظ مساجد می‌توانند جوانان را گردآوری و مسائل جامعه را به درستی برای آنان بازگو کنند.

استاندار تهران اظهار داشت: وقتی ما در ارتباط با جوانان جلسه برگزار می‌کنیم باید تنها در مورد موضوعات این قشر بحث کنیم تاکید من این است مباحث مشاوره‌ای تا پیش از ۱۵ سالگی در آموزش و پرورش انجام شود و مسائل مهم زندگی آینده را بازگو کنند. به عبارت دیگر باید از دوره مهد کودک تربیت به درستی انجام شود.

وی افزود: در سال جاری در استان تهران حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جوان وارد جامعه می‌شوند. باید ببینیم که زمان کافی برای جوانان اختصاص داده‌ایم یا خیر، ما زمان را از دست دادیم و جوانان وارد جامعه شدند که مسائل فقر، تحصیل،‌ اعتیاد، مهاجرت و … آنان را درگیر کرده است.

استاندار تهران افزود: در جلسات شوراهای اجتماعی، فرهنگی جوانان، آموزش‌و پرورش، هلال احمر و … که تعدادشان ۶۰ شورا می‌شود بنده مسئولیت آنان را برعهده دارم. نتیجه عملکرد همه ما در سال‌های گذشته مناسب نبود و در حال حاضر طلاق از همسایگی ما وارد خانه‌هایمان شده است.

مقیمی تصریح کرد: ما تصمیم به اندازه کافی گرفته‌ایم و حال زمان آن رسیده که این تصمیم‌ها را عملی کنیم و آن را به عقب نیندازیم. باید جوانان را در کنار احترام به سلسه مراتب وارد حوزه‌های مدیریتی وارد کنیم.

وی افزود: اگر کارمندی که استخدام می‌شود پله به پله ارتقاء پیدا کند و به مدیریت برسد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، باید نیروی انسانی تربیت شود و ارتقاء پیدا کند.

مقیمی افزود: وقتی کارمندان ما بازنشسته می‌شوند نمی‌توانیم جوانی را جایگزین آن کنیم باید گزینش‌ها براساس توانایی و عملکردها باشد که در این صورت حتما به موفقیت خواهیم رسید. ما در حوزه مدیریت از جوانان و زنان استفاده خواهیم کرد و به آنها میدان خواهیم داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − 1 =