کد خبر : 94776
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
-

جرائم۲۰ درصد زندانیان آمریکا به علت فقر است

جرائم۲۰ درصد زندانیان آمریکا به علت فقر است

به گزارش قائم آنلاین، «برنی سندرز» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در یک پیام توییتری به بخشی از بی‌عدالتی در زندانی شدن افراد در کشورش اشاره کرد و نوشت: «احمقانه است. در آمریکا، حدود ۲۰ درصد از زندانیان، به جرم فقر، پشت میله‌های زندان محبوس شده‌اند». در یک کلیپ ویدئویی که در صفحه توییتری وی

به گزارش قائم آنلاین، «برنی سندرز» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در یک پیام توییتری به بخشی از بی‌عدالتی در زندانی شدن افراد در کشورش اشاره کرد و نوشت: «احمقانه است. در آمریکا، حدود ۲۰ درصد از زندانیان، به جرم فقر، پشت میله‌های زندان محبوس شده‌اند».

در یک کلیپ ویدئویی که در صفحه توییتری وی قرار داده شده است، آمده که یک نفر از هر پنج زندانی در آمریکا محاکمه نشده‌اند.

سندرز تصریح کرد: «این احمقانه است اما افرادی هستند که قادر نیستند که هزینه ضمانت برای آزادی خود را پرداخت کنند و قبل از اینکه برای آنها دادگاه تشکیل شود، زندانی می‌شوند».

«شان کینگ» نویسنده و فعال حقوق بشر نیز می گوید که سیستم نظام پرداخت ضمانت نقدی برای آزادی اساساً تنبیهی برای زندانیان قشر فقیر و حتی قشر متوسط جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:‌«اگر شما به خاطر یک برگه جریمه قدیمی پرداخت نشده یا یک نقض کوچک غیرخشونت‌آمیز دستگیر شوید و ضمانت آزادی شما یکهزار دلار یا پنج هزار دلار باشد.. ممکن است مجبور شوید، برای هفته‌ها یا ماهها و در برخی موارد حتی سالها پشت میله‌های زندان محبوس باشید و این فقط به این دلیل است که خانواده شما مجبور است بین پرداخت اجاره یا پرداخت ضمانت آزادی شما یک تصمیم هولناک اتخاذ کنند».

«پریمال داریا» مدیر دعوی قضایی و سپاه حقوق مدنی نیز می‌گوید: «بیش از ۴۰۰ هزار نفر، هر شب را در حالی پشت میله‌های زندان می‌گذارند که قبل از تشکیل دادگاه به هیچ جرمی محکوم نشده‌اند و اکثر آنها به این دلیل محبوس هستند که نمی‌توانند هزینه آزادی خود را بپردازند».

سندرز در ادامه تصریح کرد: «ما مدعی هستیم که سیستمی به نام «عدالت برای همه» داریم اما باور این مسئله احمقانه است. ما سیستم عدالت برای ثروتمندان داریم و اگر پول و وکلای خوب داشته باشیم، تقریباً می‌توانید هر اقدامی را مرتکب شوید و از مجازات در امان باشید».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =