کد خبر : 94747
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
-

به شدت با مسأله بی‌مهارتی نیروی جویای کار مواجه هستیم

به شدت با مسأله بی‌مهارتی نیروی جویای کار مواجه هستیم

به گزارش قائم آنلاین،از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، همایش هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی تعاملی سال ۱۳۹۷ مدیران کل ستاد و استان‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در استان اصفهان طی دو روز در حال برگزاری است. سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی

به گزارش قائم آنلاین،از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، همایش هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی تعاملی سال ۱۳۹۷ مدیران کل ستاد و استان‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در استان اصفهان طی دو روز در حال برگزاری است.

سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سخنرانی آغازین این گردهمایی خاطرنشان کرد: در وضعیتی اولین هم‌اندیشی سال ۱۳۹۷  را برگزار می‌کنیم که کشورمان با چالش‌های داخلی و خارجی مواجه است و نگاه‌های زیادی به سمت کشور ما دوخته شده است.

وی افزود: مقطع نشست ما با این فضایی که در کشور و بین‌الملل مطرح است را به فال نیک می‌گیریم و تاکید می‌کنیم که تنها با تعامل و گفت‌وگوی ملی می‌توانیم بر مشکلات پیش آمده فائق آییم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: به طور جدی با مسأله بیکاری و بی‌مهارتی نیروی کار و جویای کار مواجه هستیم؛ بازتاب نسبت منفی آموزش و توسعه در ایران امروز بسیار نگران کننده است و باید در آموزش دست به اصلاح بزنیم و آموزش را نجات بدهیم که در این مسیر راهی نداریم جز اینکه آموزش صحیح و مهارت بنیان را جایگزین کنیم.

این مسؤول مطرح کرد: در دنیای جدید دیگر صرفاً آموزش‌های تئوری جوابگو نیست و در دنیایی که تحولات در مسائل جامعه روزافزون است، نمی‌توانیم براساس آموزش‌های کلاسیک عمل کنیم.

پاک‌سرشت تشریح کرد: بنگاه‌های خرد و کوچک به شدت متنوع شده و تکنولوژی محور شده‌اند و این در حالی است که آموزش‌های بلند مدت دانشگاهی پاسخگوی نیازهای این بخش نیست.

وی تصریح کرد: کلیدی‌ترین عامل استفاده از فضای موجود و تحول فضای آموزشی کشور این است که خودمان را باور  کنیم؛ این جلسه گفت‌وگو برای تقویت و اثربخشی مهارتی است برای اینکه تجربه‌هایمان را به هم منتقل کنیم و ایده‌ها را به اشتراک بگذاریم و در جامعه دچار یک خلع اساسی و بنیادی هستیم که متاسفانه این آموزش‌ها هنوز شناخته نشده‌اند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توضیح داد: صدای چالش فقر مهارت را باید فریاد بزنیم و این امر با جریان‌سازی و مساعد کردن فضای فرهنگی جامعه امکان‌پذیر است؛ باید شکاف مهارت به عنوان یک شاخص وارد ادبیات مدیران کشور شود.

وی در پایان مطرح کرد: فرصت تاریخی فعلی نیازمند شروع گفت‌وگوی ملی مهارت است؛ رویکرد مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از مدیریت متمرکز به سمت مدیریت تحول‌گرا و منطقه‌ای تغییر کرده است و باید با جسارت و ابتکار از این فرصت مدیران استانی بیشترین استفاده را بکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + هشت =