کد خبر : 93985
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
-

اعتراض دانش‌آموزان ۲۷۰۰ مدرسه در آمریکا

اعتراض دانش‌آموزان ۲۷۰۰ مدرسه در آمریکا

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام رسانه‌های ایالات متحده آمریکا، ده‌ها هزار دانش‌آموز در سراسر آمریکا کلاس‌های درس را ترک کردند تا در تظاهرات برای اعتراض به قوانین مالکیت سلاح شرکت کنند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این اقدام توسط بازماندگان تیراندازی‌های ماه فوریه فلوریدا ترتیب داده شده بود تا دوباره به قوانین مالکیت سلاح اعتراض

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام رسانه‌های ایالات متحده آمریکا، ده‌ها هزار دانش‌آموز در سراسر آمریکا کلاس‌های درس را ترک کردند تا در تظاهرات برای اعتراض به قوانین مالکیت سلاح شرکت کنند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این اقدام توسط بازماندگان تیراندازی‌های ماه فوریه فلوریدا ترتیب داده شده بود تا دوباره به قوانین مالکیت سلاح اعتراض کنند.

این تظاهرات‌ها شامل تجمعی نزدیک کاخ سفید و به شکل «دراز کشیدن اعتراضی» در نیویورک بود.

بنابر اعلام رسانه‌ها، در هر ایالت ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در اقدام‌های اعتراضی علیه خشونت‌های مسلحانه در مدارس شرکت کردند.

همچنین شعار دانش‌آموزانی که در تظاهرات شرکت کرده بودند، «من باید درباره نمرات، نه اسلحه‌ها نگران باشم» بوده است.

تظاهرات اخیر در حالی رخ داده است که کمتر از یک ماه پیش، ده‌ها هزار دانش‌آموز پس از قتل عام دبیرستان پارکلند در پایتخت آمریکا و به منظور اصلاح قوانین خرید و مالکیت اسلحه راهپیمایی کردند.

براساس آمار و ارقام موجود، از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲ بار در مدارس آمریکا حادثه تیراندازی رخ داده است؛ اگر چه موارد قبلی حوادث پر سروصدایی نبوده‌اند اما تحلیلگران آمریکایی آن را بی‌سابقه توصیف می‌کنند.

هدف اصلی این تظاهرات نشان دادن خواست جمعی برای ممنوع کردن فروش سلاح‌های جنگی و با خشاب‌های بزرگ و مسلسل‌ مانند است، نظیر آنچه نیکلاس کروز در کشتار دبیرستان مارجوری استونمن از آن استفاده کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =