کد خبر : 93568
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۸:۵۰
-

دایره‌المعارف بازی‌های بومی و محلی در کشور تدوین می‌شود

دایره‌المعارف بازی‌های بومی و محلی در کشور تدوین می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا جعفری در حاشیه نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی شرق کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ نوع بازی در قالب ۷۰۰ رشته در سطح کشور شناسایی‌شده که باید از مباحث آموزشی و تربیتی این بازی‌ها استفاده شود. وی افزود: عمده فعالیت‌های فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا جعفری در حاشیه نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی شرق کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ نوع بازی در قالب ۷۰۰ رشته در سطح کشور شناسایی‌شده که باید از مباحث آموزشی و تربیتی این بازی‌ها استفاده شود.

وی افزود: عمده فعالیت‌های فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی برگزاری جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی با بیان اینکه نیروی انسانی محور برنامه‌های توسعه‌ای است، ادامه داد: برای گسترش و ترویج بازی‌های بومی و محلی در جامعه نیازمند ابزار و سازوکارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هستیم.

جعفری بیان کرد: گسترش بازی‌های بومی و محلی نیازمند هم‌افزایی فرابخشی است و علاوه وزارت ورزش و جوانان تمامی نهادهای فرهنگی باید نسبت به ماندگاری بازی‌های بومی و محلی تلاش کنند.

وی از تدوین دایرهالمعارف ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی در کشور خبر داد و تصریح کرد: ثبت یک بازی بومی و محلی در سطح ملی و بین‌المللی نیازمند استناد به منابع غنی است و بر اساس اعلام سازمان جهانی یونسکو مقوله ثبت بازی‌ها بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار دارد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی بابیان اینکه در حال حاضر ثبت جهانی این بازی در دستور کار قرار دارد، گفت: بازی‌های بومی و محلی در قالب آکادمی‌های تخصصی باید به نسل جوان جامعه به‌عنوان میراث ناملموس فرهنگی آموزش داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − پانزده =