کد خبر : 93463
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
-

«جعجع» خطاب به سعودی‌ها: به تنهایی با حزب‌الله نمی‌توان مقابله کرد

«جعجع» خطاب به سعودی‌ها: به تنهایی با حزب‌الله نمی‌توان مقابله کرد

به گزارش قائم آنلاین،  لبنان در سلسله‌گزارشی اقدام به افشای نامه‌های محرمانه سفارت‌های اردن و امارات در لبنان کرده است که حاوی اطلاعات مهم از برنامه‌ها و اقدامات ابوظبی در منطقه است. روزنامه الاخبار این سری افشاگری‌ها را «امارات لیکس» نامیده است. پیام جعجع به سعودی‌ها درباره حزب‌الله؛ در سندی که روزنامه الأخبار لبنان آن‌

به گزارش قائم آنلاین،  لبنان در سلسله‌گزارشی اقدام به افشای نامه‌های محرمانه سفارت‌های اردن و امارات در لبنان کرده است که حاوی اطلاعات مهم از برنامه‌ها و اقدامات ابوظبی در منطقه است.

روزنامه الاخبار این سری افشاگری‌ها را «امارات لیکس» نامیده است.

پیام جعجع به سعودی‌ها درباره حزب‌الله؛

در سندی که روزنامه الأخبار لبنان آن‌ را منتشر کرده، «سمیر جعجع»، رئیس حزب «نیروهای لبنان» (القوات اللبنانیه) از ادامه فعالیت حکومت لبنان به ریاست «سعد الحریری» و نحوه تعامل او با پرونده‌های مختلف در این کشور بسیار ابراز نگرانی می‌کند؛ به گونه‌ای که جعجع تلویحا از امکان استعفای وزرای وابسته به حزب متبوع خود خبر داده است.

رئیس حزب القوات اللبنانیه این نگرانی خود را حتی به عربستانی‌ها منتقل کرده و از لزوم مقابله با این شرایط سخن گفته است.

در این تلگراف، سفیر امارات در لبنان می‌نویسد، حزب القوات اللبنانیه از اینکه بین سعد الحریری، رئیس جریان المستقبل لبنان و جریان ملی آزاد به ریاست «جبران باسل» ائتلافی انتخاباتی تشکیل شود، ابراز نگرانی کرده‌ و  بر این باور است که در صورت تشکیل این ائتلاف، سخت است که حزب القوات اللبنانیه بتواند به این ائتلاف بپیوندد.

شامسی به نقل از سمیر جعجع می نویسد که رئیس حزب القوات اللبنانیه بر این باور است که بعد از فوت میشل عون، رئیس جمهوری فعلی لبنان و رئیس سابق جریان ملی آزاد، این جریان دچار فروپاشی خواهد شد و طرفداران آن به سه طیف تقسیم خواهند شد.

در بخشی دیگر از تلگراف سفیر امارات، به سفر جعجع به عربستان اشاره شده است که معتقد بود میشل عون و سعد الحریری لبنان را با همه جزئیات در اختیار حزب‌الله گذاشته‌اند.

جعجع در این سفر به سعودی‌ها گفته است که تا زمانی که الحریری با حزب‌الله و سایر پرونده‌های لبنان شراکت دارد، نمی‌تواند به تنهایی با این حزب‌ رو به رو شود.

براساس این تلگراف، رئیس القوات اللبنانیه به سعودی‌ها گفته در صورتی شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی منسجم با تشدید مواضع آمریکا علیه حزب‌الله شود، وزرای خود را از دولت لبنان بیرون کشیده و با جنبش حزب‌الله مقابله خواهد کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =