کد خبر : 93329
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
-

دردسرهای برف بهاری برای البرز

دردسرهای برف بهاری برای البرز

به گزارش قائم آنلاین،  رخدادها و بلاهای طبیعی همچون سیل، زلزله و … از جمله حوادثی است که همواره جامعه بشری را تهدید می‌کند. با این وصف آمادگی در مقابل بحران‌ها و حوادث مهم‌ترین اصلی است که مردم و مسئولان همگام با یکدیگر می‌توانند در این‌گونه به آن پایبند باشند و از خسارت‌های احتمالی بیشتر

به گزارش قائم آنلاین،  رخدادها و بلاهای طبیعی همچون سیل، زلزله و … از جمله حوادثی است که همواره جامعه بشری را تهدید می‌کند.

با این وصف آمادگی در مقابل بحران‌ها و حوادث مهم‌ترین اصلی است که مردم و مسئولان همگام با یکدیگر می‌توانند در این‌گونه به آن پایبند باشند و از خسارت‌های احتمالی بیشتر خود و جامعه را مصون دارند.

از این ره‌گذر، بارش برف بهاری در استان البرز که هم‌زمان با دیگر مناطق کوهستانی کشورمان از شامگاه یکشنبه (۲۶ فروردین) آغاز شد، سرآمد مشکلات و مسائل متعدد برای مردم بود.

ساعت ۲ و نیم نیمه‌شب بر اساس شکست یکی از شاخه‌های درختان قدیمی منطقه آسیاب برجی کرج برق این منطقه که جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای را تشکیل می‌دهد، قطع کرد و این وضعیت تا ساعت ۱۴ روز بعد ادامه یافت.

این وضعیت در بسیاری از مناطق شهری کرج و در سطح استان نیز اتفاق افتاد. آن‌چنان‌که مسئولان توانیر از سه استان دیگر برای برقراری مجدد کابل‌های برق یاری گرفتند.

در این میان، مسئولان استانی بر سر این مطلب که این پیامد جوی یک بحران بود یا خیر دچار تعارض شدند به‌نحوی‌که در رسانه رادیویی یکی از مسئولان بر این مطلب تأکید کرد که بارش برف ۱۰ سانتی بحران نیست.

چه‌بسا سخن این مسئول امری بدیهی است، ولی نباید ازنظر دور داشت که البرز و کلان‌شهر کرج از زیرساخت‌های عمرانی شهری محروم است و امروزه هم چنان در بحث مدیریت شهری ضعف‌های عدیده‌ای را شاهد هستیم.

مصداق این مطلب را می‌توان در سطح معابر و جدول‌های شهری بررسی کرد. وضعیت عبور و مرور مردم بنابر اعلام مدیریت بحران استان با مشکلاتی همراه خواهد شد.

توسعه و پیشرفت زیرساخت‌هایی را می‌طلبد که در سایه تحقق آن توسعه معنا پیدا می‌کند و این امر در کلان‌شهر کرج که بسیاری از مسئولان آن و حتی اکثریت مردم تعلق به استان ندارند و مهاجر تلقی می‌شوند با هجمه‌های اساسی روبه‌رو است.

برحسب این گزارش توصیفی نسبت به بحران تلقی شدن بارش برف بهاری در این استان باید دید مردم چه جایگاه و رسالتی در کاهش این عدم زیرساخت‌های موجود دارند.

اجرای طرح پویش مردمی باهمت سازمان منظر و زیباسازی شهرداری کرج یک اتفاق خوشایند بود. این باور که مردم هم چون مسئولان در جهت پوشاندن خلأها و ارائه خدمات در حد خود سهم دارند، یک باور اجتماعی است.

شهروندان بر اساس مالیات‌هایی که پرداخت می‌کنند حق‌دارند مطالبه گر حقوق شهروندی باشند با این وصف آیا به‌حکم عقل در شرایط بحران تکلیف آنان چیست؟

تأملی هرچند کوتاه نسبت به حقوق ایمانی و دینی هر انسانی به انسان دیگر در زمانه‌ای که بحران شکل می‌گیرد، بیش‌ازپیش اهمیت خود را نشان می‌دهد.

آن‌گونه که حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی احمدی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در البرز نسبت به بحران بارش برف بهاری در استان گفت: الطاف الهی خداوند چون بارش باران جای شکر و حمد الهی دارد و به شکرانه این نعمت باید بود.

حجت‌الاسلام بنی‌احمدی در پاسخ به این پرسش که مردم در وقت بحران حق توقع و مطالبه گری از مسئولان در رفع مشکلات دارند، مطرح کرد: مردم ولی‌نعمت مسئولان هستند، قطعاً همین‌طور است که مردم انتظار داشته باشند مسئولان در این زمانه بحران امکانات بهتری را تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: وقت بحران باید تمام دستگاه‌های مسئول همراه و همگام مردم در جهت رفع مشکلات تلاش کنند.

رسیدگی به نیازهای مردم یک ضرورت برای مسئولان است، تکلیفی که بر اساس آن نسبت به حقوق مردم مکلف شده‌اند.

گزارش میدانی از شرایط مردم در این روز سرد برفی بهاری حکایت از کمبود سواری، دیر آمدن اتوبوس، ترافیک و بیش از همه این‌ها قطعی برق بود.

از دیگر سو وضعیت ادارات و مدارس که در قطعی برق و شوفاژها مانده بودند از دیگر مطالبی بود که از شمار نظر مسئولان دور ماند و چه‌بسا با توجه به این‌که این وضعیت را بحران تلقی نکردند، خدمات‌رسانی متناسب با کبود نیرو با تعلل صورت گرفت.

قطع شدن برق براثر اصابت درختان به شاخه درختان مردم را مستاصل کرد. استیصال مردم یک بحران است، بحرانی که صبر آنان را در مقابل مشکلات به بازی می‌گیرد.

هرچند هیچ‌یک از مسئولان استان در رسانه‌های جمعی از مردم برای آن‌که تسریع در رسیدگی به کمبودها عذرخواهی نکردند، ولی جای آن دارد به‌عنوان رسانه‌ای که تریبون دغدغه‌های مشکلات مردم است، بگوییم مردم عزیز مشکلات و مسائل شما را دیدیم و از صبر شما سپاسگزاریم.

جای آن دارد به مسئولان بگوییم، مردم ولی‌نعمت شما هستند یعنی به برکت وجود آنان است که کرسی‌های مسئولیتی شما گرم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 2 =