کد خبر : 93144
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۳۵
-

وحدت، قدرت و عزت اسلام را بیشتر می‌کند

وحدت، قدرت و عزت اسلام را بیشتر می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله حسین نوری همدانی امشب در دیدار با فرماندهان پلیس‌های فرودگاه‌ها و راه‌آهن‌های سراسر کشور که در دفتر وی انجام شد، اظهار کرد: یکی از وظایف مسلمانان که در قرآن تأکید زیادی به آن شده است، حفظ اقتدار  و عزت اسلام است. وی با بیان اینکه در قرآن کریم اصول زیادی برای

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله حسین نوری همدانی امشب در دیدار با فرماندهان پلیس‌های فرودگاه‌ها و راه‌آهن‌های سراسر کشور که در دفتر وی انجام شد، اظهار کرد: یکی از وظایف مسلمانان که در قرآن تأکید زیادی به آن شده است، حفظ اقتدار  و عزت اسلام است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم اصول زیادی برای حفظ اقتدار اسلام ذکر شده است، افزود: همه مسلمانان وظیفه دارند در مسیری حرکت کنند که عزت و اقتدار اسلام در مقابل دشمنان محفوظ بماند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اصول حفظ عزت و اقتدار مسلمانان خاطرنشان کرد: اصل اول در حفظ اقتدار اسلام، ایمان، تقوا و معنویت است، این صفات به انسان قدرت و عزت می‌دهد و اگر ایمان و معنویت داشته باشیم، همواره بر دشمنان برتری خواهیم داشت.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه مسلمانان نباید سست شوند، ادامه داد: دومین اصل، علم است که اهمیت زیادی دارد به‌گونه‌ای که در قرآن کریم حدود ۸۰ آیه در این خصوص وجود دارد.

وی عنوان کرد: برای علم‌آموزی سن معین نشده است، البته علم‌آموزی در جوانی تأثیر زیادی دارد، اما انسان‌ همواره باید برای علم‌آموزی تلاش کند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه مسلمانان باید تلاش کنند تا از لحاظ علمی در اوج باشند، بیان کرد: تمام علوم دنیا از اسلام گرفته شده است و قبل از اسلام علم، دانشگاه و دانشمند وجود نداشت، همه علوم از اسلام به وجود آمده است که البته به مرور تحت سیطره غرب گرفت.

آیت‌الله نوری همدانی تشریح کرد: وحدت و اتحاد میان مسلمانان سومین اصل در حفظ عزت و اقتدار اسلام است و هر چقدر وحدت و اتحاد بیشتر باشد، قدرت و عزت اسلام بیشتر می‌شود؛ بزرگترین ضربه‌ای که دشمنان به اسلام وارد کرده‌اند با ایجاد اختلاف میان مسلمانان بوده است در حالی که همه مسلمانان با یکدیگر برادر هستند.

وی با بیان اینکه چهارمین اصل در حفظ اقتدار و عزت اسلام قدرت سیاسی است تصریح کرد: اسلام اجازه نداده است که جامعه اسلامی بدون رهبر باشد بنابر این در راس جامعه اسلامی باید یک فقیه واجد‌الشرایط وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: قدرت جهادی اصل پنجم در حفظ اقتدار اسلام است، شجاعت مسلمانان باید به‌گونه‌ای باشد که دشمن جرات حمله به مسلمانان نداشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه غرب از ابتدا با اسلام دشمنی داشته است، افزود: در روز‌های اخیر شاهد حمله موشکی سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بودیم، در حالی که مسلمانان باید به قدری اقتدار داشته باشند که دشمن جرأت حمله نداشته باشد.

وی در پایان بیان کرد: مسلمانان باید از نقشه‌های دشمن آگاه شوند و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کنند؛ همچنین مسلمانان نباید با دشمنان رابطه داشته باشند، چراکه هیچکس نمی‌تواند همزمان به اسلام و کفار گرایش داشته باشد، بنابراین اگر کسی به کفار گرایش داشت، علاقه‌ای به اسلام ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =