کد خبر : 92842
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
-

مسئولیت سنگین فدراسیون برای توسعه بسکتبال بانوان

مسئولیت سنگین فدراسیون برای توسعه بسکتبال بانوان

به گزارش قائم آنلاین، مسابقات بسکتبال بانوان غرب آسیا در حالی از روز سه‌شنبه به میزبانی امان پایتخت اردن برگزار شد که ۲ نماینده کشورمان یعنی کوشاسپهر سبلان و نفت آبادان در این مسابقات حضور داشتند اما از صعود به دور بعد بازماندند. بعد از مذاکرات طولانی و در نهایت با موافقت فدراسیون جهانی بسکتبال

به گزارش قائم آنلاین، مسابقات بسکتبال بانوان غرب آسیا در حالی از روز سه‌شنبه به میزبانی امان پایتخت اردن برگزار شد که ۲ نماینده کشورمان یعنی کوشاسپهر سبلان و نفت آبادان در این مسابقات حضور داشتند اما از صعود به دور بعد بازماندند.

بعد از مذاکرات طولانی و در نهایت با موافقت فدراسیون جهانی بسکتبال با حضور بانوان مسلمان در میادین با پوشش اسلامی، مسئولیت سنگینی بر گردن فدراسیون افتاد.

فدراسیونی که در زمان محمود مشحون، فعالیتی در بخش برون‌مرزی بانوان نداشت، انتقال قدرت به رامین طباطبایی مسئولیت وی را در این بخش سنگین‌تر کرده است. طباطبایی که در گام اول با انتخاب فریده شجاعی به عنوان نایب‌رئیس در تلاش است تا حضور بانوان را در میادین بین‌المللی پررنگ‌تر کند به نظر می‌رسد هنوز راه طولانی در این بخش در پیش دارد.

تیم ملی ایران در گام نخست بعد از مصوب شدن حجاب، در مسابقات زیر ۱۶ سال آسیا قدم به میدان گذاشت. حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا دومین و شرکت در مسابقات غرب آسیا سومین میدان رسمی ایران بعد از مصوب شدن حجاب است، اما نتایجی که در همه این مسابقات کسب شد، نشان دهنده این است بسکتبال بانوان برای پیشرفت در آسیا و در آینده در جهان نیازمند برنامه‌ریزی و کار جدی است.

***

نگاهی کوتاه به نتایج کسب شده در این رقابت‌ها نشان می‌دهد بانوان ایرانی برای رسیدن به سطح حریفان آسیایی راه طولانی پیش رو دارند که تنها با حضور در چند مسابقه بین‌المللی میسر نخواهد شد. عقب افتادگی چند دهه ای از حریفان مسیری نیست که بتوان آن را با چند مسابقه برون‌مرزی جبران کرد به همین دلیل می‌توان گفت نتایجی که در این چند روز در رقابت‌های غرب آسیا کسب شده، دور از انتظار نبوده است.

سطح بسکتبال بانوان ایران که هیچ دنیای برون‌مرزی را تجربه نکرده، قابل مقایسه حتی با غرب آسیا نیست که سالهاست در رقابت‌های مختلف پا به میدان گذاشته‌اند.

***

به نظر می‌رسد حضور در این ۳ رقابت بین‌المللی و نتایج کسب شده باید در کمیته‌ای در فدراسیون بسکتبال مورد بررسی قرار بگیرد تا ببینیم کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم؟ چشم‌انداز بسکتبال بانوان کجاست؟ چقدر زمان لازم است تا به اهدافی که می‌خواهیم برسیم؟

نکته مهمتر اینکه با توجه به شرایطی که بسکتبال ایران دارد، حضور مربیان داخلی چقدر می‌تواند به پیشرفت بانوان ایرانی کمک کند؟ مربیان ایرانی تجربه بین‌المللی ندارند و حضورشان در تیم‌های ملی کمکی به پیشرفت بانوان نخواهد کرد.

اگرچه فریده شجاعی نایب‌رئیس بسکتبال بارها به این موضوع اشاره کرده که به دنبال مربی طراز اول در بخش بانوان است، اما این نکته را نباید فراموش کرد ما به مربی‌ای نیاز داریم تا بتواند در تیم‌های پایه به ایران خدمت کرده و با برنامه‌ریزی چند ساله بهترین تیم‌ها را در بخش جوانان و بزرگسالان بسازیم. در کنار مربی خارجی می‌توانیم از مربیان داخلی استفاده کنیم تا تجربیات آنها هم اضافه شده و با علم روز دنیا آشنا شوند.

بسیارند دخترانی که در این مرز و بوم در این رشته تلاش می‌کنند، می‌توانند همپای مردان افتخارآفرین باشند و پرچم کشورمان را بالا ببرند. کافی است باورشان کنیم، شناسایی شوند، امکانات بدهیم، بهترین‌ها را فراهم کنیم تا نتیجه آن را ببینیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 11 =