کد خبر : 92280
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
-

هلاکت ۵۰ صهیونیست در عملیات شهادت طلبانه دختر۱۷ساله لبنانی

هلاکت ۵۰ صهیونیست در عملیات شهادت طلبانه دختر۱۷ساله لبنانی

به گزارش قائم آنلاین، دبیر کل سازمان ملل بغداد را بدون نتیجه ترک کرد. عراق با بمباران ۳ شهر و حمله شیمیایی به ۱۲ نقطه جبهه جنوب پیشنهادات دبیر کل سازمان ملل را عملا نقض کرد. وزارت خارجه به مجامع بین المللی درباره استفاده مجدد عراق از سلاح های شیمیایی هشدار داد. گزارشی از آخرین

به گزارش قائم آنلاین، دبیر کل سازمان ملل بغداد را بدون نتیجه ترک کرد.

  • عراق با بمباران ۳ شهر و حمله شیمیایی به ۱۲ نقطه جبهه جنوب پیشنهادات دبیر کل سازمان ملل را عملا نقض کرد.
  • وزارت خارجه به مجامع بین المللی درباره استفاده مجدد عراق از سلاح های شیمیایی هشدار داد.
  • گزارشی از آخرین پیشرفت های صنایع موشکی سپاه تقدیم رئیس مجلس شد.
  • ۵۰ صهیونیست به دنبال عملیات انتحاری یک دختر مسلمان لبنانی به هلاکت رسیدند.

پایان بی نتیجه مذاکرات دکویار در بغداد

دبیر کل سازمان ملل پس از ۲۰ ساعت حضور در بغداد این شهر را بدون دستیابی به نتیجه ای ترک کرد. خاوریر پرز دکویار هنگام ترک بغداد به مقصد نیویورک گفت: علی رغم تفاوت نظرات وسیع دو کشور درگیر در جنگ تلاش های خود را در نیویورک ادامه خواهد داد.

وی افزود: مایل نیست در مورد نتایج سفرش اظهار بدبینی یا خوش بینی کند بلکه آرزو دارد به تلاش های خود ادامه دهد. بر اساس این گزارش در گفته های دکویار هیچگونه نشانه ای از این که رژیم عراق برای اجرای مقررات بین المللی و اصول جنگ تعهدی به وی داده باشد وجود نداشت. بر اساس گزارشات واصله به نظر می رسد مقامات بغداد به تلاش های انسانی آقای دکویار پاسخ مثبت نداده و حملات هوایی امروز عراق به چندین شهر ایران و کاربرد سلاح های شیمیایی علیه رزمندگان اسلام در دو روز اخیر و به هنگام سفر دبیر کل به بغداد موید مخالفت عراق با انجام این تلاش های انسانی است.(۱)

حمله شیمیایی عراق به ۱۲ نقطه جبهه جنوب

با تکرار حملات شیمیایی عراق در جبهه بدر شمار هدف های حملات شیمیایی عراق طی ۲ روز گذشته به ۱۲ نقطه رسید اما کاربرد تجهیزات ویژه از سوی رزمندگان اسلام تعداد مصدومین حملات شیمیایی عراق را به حد قابل توجهی کاهش داده است. هواپیماهای عراقی دیروز در استان باختران نیز شهرهای گیلان غرب و سرپل ذهاب را بمباران کردند بدین ترتیب رژیم عراق  با بمباران ۳ شهر و حمله شیمیایی به ۱۲ نقطه جبهه جنوب طی ۲ روز گذشته پیشنهادات دبیر کل سازمان ملل را عملا نقض کرد. مصدومین حملات شیمیایی عراق بلافاصله به درمانگاه های ویژه منتقل شده و مورد مداوا قرار گرفتند.(۲)

درخواست وزارت خارجه از دبیر کل سازمان ملل

در پی کاربرد مجدد سلاح های شیمیایی توسط رژیم بعثی عراق در جبهه های جنوب وزارت امور خارجه کشورمان اطلاعیه ای را منتشر کرد.

در این اطلاعیه وزرات خارجه جمهوری اسلامی با هشدار مجدد به مجامع بین المللی از دبیرکل سازمان ملل خواسته است هیئتی تخصصی و پزشکی جهت دیدار از منطقه ای که مورد حمله شیمیایی عراق قرار گرفته و نیز بازدید از مجروحین سریعا به تهران اعزام کند. بر اساس این گزارش کاظم پور اردبیلی معاون بین الملل وزارت خارجه نیز در مورد کاربرد مجدد سلاح های شیمیایی از سوی عراق گفت: ما تلاش می کنیم پایبندی خود را به قوانین جنگ حفظ کنیم و دشمن را وادار کنیم به این جنایت خاتمه دهد و فکر اقدام به مقابله به مثل تنها در صورت ناتوانی مجامع بین المللی می تواند مطرح شود.(۳)

دیدار وزیر سپاه با هاشمی

به گزارش خبرگزار جمهوری اسلامی آقای رفیق دوست وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت و گو کرد.

در این ملاقات وزیر سپاه گزارشی از آخرین پیشرفت های صنایع موشکی سپاه را تقدیم نماینده امام در شورای عالی دفاع کرد.(۴)

هلاکت ۵۰ صهیونیست در عملیات شهادت طلبانه دختر۱۷ساله لبنانی

گروه کماندوهای ملی گرای لبنان اعلام کردند ۵۰ صهیونیست در عملیات انتحاری یک دختر مسلمان لبنانی به هلاکت رسیدند.

این حمله ساعاتی بعد از بمباران هوایی یک پایگاه چریک های فلسطینی بوسیله اسرائیل و حمله نیروهای صهیونیستی به صور انجام شد. جبهه مقاومت ملی لبنان اعلام کرد. این دختر ۱۷ ساله با یک اتومبیل که حامل ۲۲۰ کیلو تی ان تی بود به قلب نیروهای اشغالگر در جنوب لبنان کوبید. بر اساس این گزارش تعداد تلفات نظامیان صهیونیست از زمان هجوم آنها به جنوب لبنان در تابستان ۱۹۸۲ به ۶۴۹ کشته رسید.

تلویزیون بیروت فیلمی از «سانا محیدله» دختر ۱۷ ساله لبنانی که در این حمله به شهادت رسید پخش کرد که در آن وی می گوید: تصمیم گرفتم از شهادت خود برای آزادی سرزمینمان استفاده کنم زیرا فلاکت هموطنانم را تحت اشغال دیده ام. سخنگوی رژیم اسرائیل ضمن تائید ادعای این گروه کماندویی مدعی شد خودروی این زن جوان فلسطینی قبل از انفجار متوقف شده است لیکن توضیح بیشتری در این زمینه نداد. رژیم صهیونیستی مدعی شد در این حمله انتحاری که در جنوب لبنان و در یک پست دیده بانی اتفاق افتاد تنها ۲ سرباز صهیونیست کشته و ۲ تن دیگر مجروح شده اند.(۵)

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =