کد خبر : 91922
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
-

محرومیت ابدی ملت ایران در برجام از راه‌اندازی سایت هسته‌ای

محرومیت ابدی ملت ایران در برجام از راه‌اندازی سایت هسته‌ای

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای در نطنز، اظهار کرد: ما در تعریف دیپلماسی دو نوع دیپلماسی داریم، یک دیپلماسی دینی داریم که انبیا و اولیای الهی دارند و آن این است که دشمن پیامبر و دشمن خودتان را ولی نگیرید که امروز آمریکا دشمن خدا و

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای در نطنز، اظهار کرد: ما در تعریف دیپلماسی دو نوع دیپلماسی داریم، یک دیپلماسی دینی داریم که انبیا و اولیای الهی دارند و آن این است که دشمن پیامبر و دشمن خودتان را ولی نگیرید که امروز آمریکا دشمن خدا و ملت ایران است و در این دیپلماسی دوستی با آمریکا و لبخند زدن به جان‌کری و همکاری با دشمن و پذیرش رهبری آمریکا ممنوع است.

وی با بیان این‌که تمام انبیا آمده‌اند که در مقابل کدخدایان زمان بایستند و با خدا بسازند و امروز دیپلماسی باید این باشد که با آمریکا دوستی نکنیم، افزود: دومین نوع دیپلماسی، دیپلماسی غرب‌گرا و لیبرال و ضددینی است که به دشمن چراغ سبز نشان می‌دهیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برجام ۶ جزء و پنج زمینه دارد که شامل تعهدات ایران و غربی‌ها و همکاری‌های صلح‌آمیز است که در مواردی اجماع آرا نیاز است ولی در یک مورد با پنج رأی قابلیت اجرایی دارد که در برجام دسترسی به تمام اماکن نظامی ما اجازه داده‌ شده است.

وی با بیان این‌که در برجام راهی برای شکایت گذاشته که آن‌هم به ضرر ما است و باید به خود کمیسیون مشترک اعتراض کرد، اذعان کرد: این سؤال وجود دارد اگر آمریکا و اروپا تعهدات خود را انجام ندادند چه ضمانتی برای ما وجود دارد، هیچ ضمانتی وجود ندارد اما آن‌ها برای تعهدات ما ضامن در نظر گرفته‌اند.

نبویان با اشاره به این‌که دستور رهبر معظم انقلاب این بود که برجام را مرحله‌ به‌ مرحله انجام دهند ولی همه‌ چیز هسته‌ای را تعطیل کردند، خاطرنشان شد: سایت نطنز در زمان وحید جلیلی مرکز غنی‌سازی بود ولی با قبول برجام همه سانتریفیوژهای بالاتر از نسل یک را جمع کردند و ما ۱۶ هزار سانتریفیوژ نسل یک داشتیم و با تعهد در برجام به ۵ هزار و ۶۰ عدد رسید.

وی ادامه داد: در زمان کم‌آبی همان‌قدر که مشکل آب وجود دارد مشکل برق هم خواهیم داشت و دنیا به سمت تولید برق هسته‌ای رفته است، طبق تحقیقات مؤسسه استنفورد آمریکا قبل از انقلاب ایران فقط در زمینه برق نیازمند ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای است و در مجلس هفتم این مصوب شد و امروز ما هزار وات برق هسته‌ای در بوشهر داریم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر آن بیش از ۸۰۰ هزار تا یک‌ میلیون بیمار سرطانی ما نیازمند رادیوداروهایی هستند که در راکتور تحقیقاتی تهران تولید می‌شد، ما برای پزشکی و برق ۱۰ مرکز نیاز داشتیم اما در قبول برجام تأکید کردند که حق تولید هیچ‌کدام از مراکز دیگر را ندارید و سپس اعلام شد نطنز باید تنها مرکز غنی‌سازی شود و این هم قبول شد، در برجام دستور دادند تا ابد ملت ایران حق راه‌اندازی سایتی غیر از نطنز را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: می‌گویند رهبر معظم انقلاب امضای برجام را تأیید کرد ولی ایشان با ۲۸ شرط قبول کردند و بر این تأکید داشتند که از آمریکا هم باید تعهد کتبی برای تعهدات برجام گرفته شود.

نبویان با اشاره به این‌که ایران محدودیت‌های چندساله را در برجام پذیرفته است، گفت: آقایان گفتند که ما محدودیت بالاتر از هشت سال را نپذیرفتیم حال جای این سؤال وجود دارد آن‌ها یا می‌خواهند دروغ بگویند و یا اطلاع دقیقی از متن برجام ندارند.

وی با بیان این‌که طبق برنامه جامع اقدام مشترک، آمریکا حتی اجازه تعیین محل انبار سانتریفیوژهای برچیده شده را به جمهوری اسلامی ایران نداده است و فقط ایران ملزم شده آن‌ها را در مرکز غنی‌سازی نطنز انبار کند، ابراز کرد: بعد از ادعای تیم مذاکره‌کننده مبنی بر لغو تحریم‌ها، وقتی واژه «تعلیق» را در متن برجام به آن‌ها نشان دادیم، گفتند ما آن را ندیده بودیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اذعان کرد: می‌گویند ترامپ ممکن است از برجام خارج شود، ترامپ مگر دیوانه است که از برجام خارج شود آن‌ها می‌خواهند به بهانه برجام بحث موشکی را پیش بکشند، قرار بود تحریم‌ها برداشته شود و آمریکا بازهم به چهار دلیل ما را تحریم کرد؛ عربستانی که هر روز دارد قتل‌عام می‌کند امروز مسؤول کمیته امنیت حقوق بشر شده است.

وی در پایان گفت: قرار شد تحریم هسته‌ای را بردارند و بعد از دو سال نزدیک به ۹۰ درصد تحریم‌ها باقی است، فروش نفت آزاد شد و قرار بود که رابطه بانکی آزاد شود، اکنون پول‌های صادرات نفت چه می‌شود، حدود ۲۰ درصد به ما می‌رسد و بقیه در بانک‌های اتحادیه اروپا بلوکه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + سیزده =